העימות הבוקר בנחל שילה
העימות הבוקר בנחל שילהועד מתיישבי בנימין

סמוך לגבעת הראל, על גדות נחל שילה, ניצלו יהודים תושבי האזור מניסיון לינץ' של המון ערבי מוסת שניסה לפגוע בהם. כך מדווח הבוקר משה חיסדאי, מרכז הפעילות בועדת מתיישבי בנימין.

חיסדאי מספר כי "המון ערבי מוסת התנפל על היהודים בסביבה מתוך כוונה לעשות בהם לינץ'. רק נס משמים ותושיית המתיישבים הצילה את היהודים מרצח בידי הערבים".

מדובר בעשרה מתושבי גבעת הראל שהגיעו למקום לתפילת שחרית כדי למנוע הגעה של ערבים מהכפר הסמוך לביצוע השתלטות חקלאית על המקום. "הם הגיעו, כמו בכל בוקר בשבועות האחרונים, מתוך החלטה שלא מתעמתים עם איש אלא עומדים ומתפללים במקום בלבד", מדגיש חיסדאי.

בשלב מסויים הגיעו הערבים למקום עם ראש המועצה שלהם שברגע אחד נתן את האות וההתנפלות החלה. הערבים היכו קשות את המתיישבים ופצעו רבים מהם. אחד המתיישבים שנמלט מהרודפים נתפס בידיהם, "הם התיישבו עליו והיכו אותו מכות קשות מאוד", אומר חיסדאי.

במקום נכחו קצין מת"ק וקצין דוכיפת שירו באוויר, אך לדברי חיסדאי הירי רק הזעיק עוד ועוד מערביי הכפר הסמוך שהגיעו כדי לחזק את חבריהם המפליאים מכות במתיישבים. "אחרי שהם ראו שמהקצינים לא תבוא להם תשועה לא הייתה להם ברירה והם נסוגו מהמקום", מסכם חיסדאי את האירוע הקשה.

על השתלשלות האירועים המוקדמים הוא מספר ומזכיר כי "מזה זמן רב ערבים מוסתים על ידי הרשות הפלשתינית מובלים על ידי הצלב האדום, לבצע השתלטות עוינת על קרקעות בסביבת גבעת הראל. השתלטות זו, כוללת העסקת עשרות עובדים פלשתיניים מן הכפר העוין סינג'יל, בפעולות השתלטות על אתר ארכיאולוגי, המיוחס לתקופת התנ"ך, ונקרא פונדק הדרכים של מיכה. כיום מכונה חירבת אל לוף", את הפעילות הזו מנסים מתיישבים יהודים מהאזור למנוע בדרכים שונות. "כל הפניות לקמ"ט ארכיאולוגיה ולמח"ט בנימין, ולמנהל האזרחי ולמת"ק, בכדי למנוע את ההשתלטות, נפלו על אוזניים ערלות", אומר חסדאי.

לדבריו "אותה פעולת השתלטות ערבית על אזורים בתוליים מסביב ליישובים יהודיים ובקרבה מסוכנת אליהם, הינה חלק ממסע השתלטות כולל על קרקעות בשטחי C, המתוכנן כמבצע פלשתיני לפרטי פרטים, בחסות הצלב האדום. התכנון והמימון של גורמים עוינים על קרקעות בשטחי C, נראים בבירור, לנוכח כמות העובדים הפלשתיניים המגיעה לעשרות, והיקף הכלים המשתתפים בהשתלטות".

כאמור, הבוקר, כאשר הגיעו המתיישבים למנוע את הפעילות התנפלו עליהם קבוצה גדולה של ערבים וביקשו לעשות בהם שפטים. התושבים נחלצו אך בקושי מהמקום. באירוע זה, לדברי חיסדאי "התבררה העוינות והמזימה מאחורי ההשתלטות - יצירת איום בטחוני חמור להתיישבות ולמתיישבים היהודיים".

כעת הוא קורא "להתגייס מיידית למניעת האיום הביטחוני החמור והמיידי לשלומם של מתיישבים יהודיים. הכתובת היא על הקיר כבר מזמן - זו רק שאלה של זמן מתיי יישפך דם יהודי. בידינו למנוע זאת. אנו חייבים לפנות לגורמים הבכירים ביותר - לראש הממשלה ולשר הביטחון ולאלוף פיקוד המרכז ולמפקד אוגדת איו"ש ולמח"ט בנימין - שיפסיקו את ההשתלטות העוינת הערבית ואת האיום הביטחוני החמור על שלומם של המתיישבים היהודים והחיילים".