הרב אלישיב
הרב אלישיבפלאש 90

סגן יו"ר הכנסת ח"כ אורי מקלב הסביר במהלך נאומו במליאת הכנסת את המשכיות התורה מדור לדור ועמד על התמדתו בתורה של הרב אלישיב זצ"ל.

"את מאות אלפי האנשים שליוו את הרב יוסף שלום אלישיב זצ"ל למנוחות, אפיין דבר אחד שהוא: כבוד התודה ואין בילתה. כמו עמדו ואמרו: לא שלשלות של ברזל, לא רישום פלילי, ולא קירות בית הכלא יחלישו, חס וחלילה, את הציבור שהודיע כי יניף כולו יחד את דגל התורה, גם אם נידרש לקדש שם שמים".

"קולו של גדול ופוסק הדור לא נשמע כאן בכנסת, אבל לקולו נשמעו רבים בכנסת. פסיקותיו, אמירותיו והשקפותיו שנאמרו כאן בגאון ורבה הייתה השפעת ", פתח ח"כ מקלב את דבריו. "לא מעט בבית הזה שאלו אותי מה אפיין את הרב אלישיב זצ"ל שהוא זכה ושהוא שימש כגדול הדור. דבר נוסף שנשאלתי הוא על העובדה שבזמן קצר, מאז הפטירה ועד ההלוויה, הגיעו מאות אלפים מכל הארץ כדי להשתתף בהלוויה ועוד בשעה מאוחרת. מה הביא אותם?

"התשובה לשאלות הללו היא אחת: לימוד התורה וההתמדה שלו", הסביר. "מאות האלפים שהשתתפו בהלוויה באו כי העריכו והעריצו ואף רצו לדמות במשהו בחשקת לימוד התורה שהייתה לרב אלישיב עד גיל 102, בתובענות, ללא הרף, בחולשה, באותה מתכונה. כל דקה ודקה הוקדשה ללימוד התורה ברצף. זוהי תפילתם ותקוותם של הורים לילדים מאז הולידם".

ח"כ מקלב הוסיף כי "הוא סימל את שרשרת הדורות והמשך התורה המאירה לנו מדור דור, לכן המסר של הבאים היה ברור. הנה, הגיעו מאות אלפים, באו ואמרו שכולנו נמצאים בדעה אחת. כולנו יודעים שאם חס וחלילה יש מי שרוצה להחליש את לימוד התורה, את המסורת, את השושלת, אנחנו זועקים: 'כי הם חיינו ואורך ימינו'. התורה היא החיים שלנו. לא שלשלות של ברזל, לא רישום פלילי, ולא קירות בית הכלא – יהיה בכוחם להחליש, חס וחלילה, את הציבור שהודיע כי יניף כולו יחד את דגל התורה, לקדש שם שמים".