רכב פגוע לאחר ניסיון שוד
רכב פגוע לאחר ניסיון שודערוץ 7

שוד הרכבים ביו"ש נמשך. הרבנית עפרה שמידט, אשתו של ראש ישיבת ההסדר ורב הישוב שבי שומרון, מספרת על ניסיון שוד ממנו ניצלה בזכות תושייתה.

שמידט נקלעה אמש (חמישי) למארב בו השתתפו חמישה כלי רכב פלסטינים והצליחה להימלט. לדבריה שיעור שהתקיים באותה עת בביתה שמר עליה.

וכך מעידה הרבנית עפרה שמידט, "אתמול בלילה יום חמישי ז' מנחם אב התשע"ב בשעה 23:15 בערך יצאנו מקרני שומרון לכיוון שבי שומרון. אני נהגתי ברכב והיו עימי שלוש בנותיי".

בסיבוב השני, לאחר העליה לרמת גלעד במקום שיש כורכר ומעט שוליים, עמד רכב אדום בצידי הכביש. לאחר שעברנו אותו הוא אותת שמאלה ויצא לדרך, הוא נסע ממש לאט והיה רחוק מאיתנו. כשנסענו בכניסה לפונדוק היו לפנינו ארבעה כלי רכב שנסעו די לאט.

ביציאה מפונדוק הרכב האדום היה מאחורינו ממש. בתחילת הירידה הרכב שלפנינו סימן אורות חירום  ולאחר רגע ניסה לעצור בצד ומיד חזר לנתיב והתחיל לנסוע בזיגזג בנתיב שלנו. ברגע שהוא הבהב באורות חירום הרכב האדום שהיה מאחורי נצמד אלי מאוד...

לא הייתה לנו אפשרות לעקוף: א. לפנינו ארבעה רכבים ב. הקו הלבן היה רציף וא"א היה לעקוף. ג. הנהג לפני זיגזג ולא אפשר לי לעקוף.

בפניה שאחרי פונדוק פנה רכב אחד מהראשונים ימינה ונשארנו עם שלושה כלי רכב פלסטיניים מלפנינו ואחד אדום מאחורינו.

בהמשך הרכב שלפני עשה פעם נוספת אורות חירום והמשיך בנסיעה לא חלקה. לאחר הסיבוב של שבות עמי נהג הרכב שלפני הוציא את ידו מהחלון ועשה שלום...

בשניה האחרונה החלטתי לפנות לקדומים ולהמתין בתחנת הדלק עצרנו בתחנת הדלק סמוך לש.ג. ברגע שפנינו לקדומים הרכב שהיה מאחורינו עצר בפתאומיות וקפצו ממנו ארבעה, בריונים אחד מהם לבוש חולצה שחורה קצרה שנתן ריצה לתחנת הדלק לחנות של so good, נעמד בכניסה והסתכל ימינה ושמאלה.

כשראינו אותו רץ לתחנת הדלק עלינו מיד לתוך קדומים ושם הזעקנו את עזרת המוקד. הרבש"ץ עזר לנו וליווה אותנו עד העלייה לשבי שומרון.תודתנו נתונה לו.

בהמשך הלילה הבילוש ומהמשטרה יצרו עימנו קשר ובבוקר גם אוגדת איו"ש. מדבריהם מסתבר כי זהו אירוע קלאסי של שוד רכבים שלא הפסיק רק שלא מדברים על כך.

יש לציין שגם הרכב שלפנינו וגם הרכב שאחרינו היו מלאים בלפחות ארבעה נוסעים".