"לשחרר את פולארד". מיט רומני
"לשחרר את פולארד". מיט רומנירויטרס

המועמד הרפובליקאי מיט רומני נשא הערב (ראשון) נאום בירושלים, בו טען, ככל הנראה תוך שהוא רומז לאובמה, כי ביקורת כלפי ישראל מחזקת את אויבי ישראל.

"אני מתרגש במיוחד להיות היום בירושלים, בירת ישראל". הממשל האמריקני לא מכיר בירושלים כבירה הרשמית של ישראל, לפי החלטת האו"ם ב-1947, אז הכיר הארגון הבינלאומי בירושלים כעיר בינלאומית ולא כחלק ממדינת ישראל", אמר.

"זו אמונתי החזקה שביטחונה של ישראל הוא עיקרון חיוני לביטחונה של ארה"ב. הברית שלנו היא לא רק של אינטרסים אלא גם של ערכים. בארה"ב לעולם לא יפנו את עורפם לישראל".

"העם היהודי המשיך לאחר אחד הפשעים המפלצתיים ביותר בהיסטוריה. הישגיה של ישראל הם פלא בעולם המודרני", אמר המועמד הרפובליקאי, והוסיף כי "זו חוויה עמוקה ומרגשת להיות בירושלים, בירת ישראל".

רומני הדגיש בדבריו את המשותף בין ישראל וארה"ב ואמר כי "שתי האומות שלנו מופרדות ביותר מ-5,000 מיילים, אבל אי אפשר להתקרב יותר לרעיונות של המדינה שלי מאשר בישראל. אנחנו דוברים את אותה שפה של חירות, אנחנו משרתים את אותה מטרה".

על רקע פתיחת המשחקים האולימפיים במהלך סוף השבוע בלונדון, ציין רומני "כולנו זוכרים את 11 הספורטאים הישראלים שנרצחו בטבח באולימפיאדת מינכן 1972".

"הטרגדיות הללו אינן שמורות לעבר, הן תזכורת מתמדת של המציאות של השנאה, והנחישות שבה היא מבוצעת". בהתייחסו לאיראן אמר כי "האייתולות של איראן בודקים את הנחישות שלנו, והאם נביט לצד השני. המסר שלי הוא: אנחנו לא נביט הצידה ולא מדינתי תביט הצידה מהנחישות והמחויבות לישראל. יהיה טפשי לא להאמין למילותיהם של מנהיגי איראן. הם תוצריה של תיאוקרטיה רצחנית. איראן היא המדינה הכי מעודדת טרור בעולם".

רומני ורעייתו המשיכו לסעודה לציון סיום צום תשעה באב, יחד עם ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה. לביקור נלווה גם המיליארדר היהודי-אמריקאי, שלדון אדלסון, יחד עם רעייתו.