בן יוסף לבנת
בן יוסף לבנתבאדיבות ועד מתיישבי השומרון

יונתן ביתן ושמעון גנסבורגר, חברי הילדות של בן יוסף לבנת הי"ד שנרצח לפני כשנה סמוך לקבר יוסף, שוקדים מאז הרצחו על הקמת אתר שינציח את זכרו של חברם.

יונתן ביתן מספר בראיון לערוץ 7 כי הבנייה הייחודית מתחברת עם שלושת המאפיינים של לבנת: טוב הלב, השמחה והשתוקקות ליוסף הצדיק.

נתנאל אלינסון מנהל ההדרכה במדרשת 'חלקת השדה' הוסיף: "אני סמוך ובטוח שהמקום יהווה אבן שואבת לכלל הקבוצות המבקרות באזור. הכיפה מתייחדת בכך שממנה ניתן לראות את העיר שכם בדיוק בנקודת האמצע בין הר גריזים להר עיבל".

כזכור, בשבוע שעבר סיירה שרת התרבות, לימור לבנת, בישובי השומרון. ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה, הציג בפני השרה את תוכניות הפארק "מצפור בניו" לע"נ אחיינה - בן יוסף לבנת הי"ד, שאמור לקום למרגלות היישוב אלון מורה ולכלול תצפית לעבר שכם שתשמש את כוחות הביטחון.

השרה לבנת התרגשה מאוד מהתכנית ואמרה "ישר כוח גדול לכם החברים של בניו שיזמתם את הפרויקט ולראש המועצה גרשון מסיקה על העזרה והתמיכה הגדולה בפרויקט. זה נראה פרויקט הנצחה מדהים שתואם את שמחת החיים של בניו ואופיו".

מקימי המצפה אומרים כי כבר ממרחק ניתן יהיה לראות את הדמויות החסידיות מרקדות בגן. לבאים בשערי הגן יושמעו נגינות במערכת ייחודית. המים המפעפעים בבריכת דגים, המדשאות המוריקות והעצים הבוגרים שישתלו בגן, ישלימו לבאים את תחושת השמחה והאופטימיות.

עוד הם מספרים כי הגן יעמיד לבאים בשעריו פינות ישיבה רבות, עמדת מנגל, מתקני שעשועים וצל. כן ימשיך הגן את טוב ליבו של בניו וייתן לבאים כמה שרק ניתן לתת.

בחזית המערבית של הגן יוצבו משקפות המאפשרות תצפית אל עבר שכם. לצד המשקפות תוצב תמונה פנוראמית אשר תאפשר לעומדים מולה לראות את שכם לפני 80 שנה, אז היה קבר יוסף מבנה כמעט יחיד בעיר. מקומות הישיבה המפוזרים בגן מתאימים לבואם של כחמישים מבקרים יחד. כך יוכלו קבוצות שלמות לעצור בדרך ולראות את שכם מזווית בה עד היום לא היה ניתן לראותה.