אוניה ספינה נמל
אוניה ספינה נמלצילום: פלאש 90

ספק אם אוניית המכולות "Alaed", שעל פי דיווחים שונים נושאת חלקי נשק והייתה אמורה להפליג מרוסיה לסוריה, תגיע ליעדה.

האוניה עגנה בנמל סט. פיטרסבורג ועל פי דיווחי סוכנות הידיעות הרוסית "נובוסטי" המובאים באתר 'PORT TO POTRW' חברת פמקו, הבעלים של אוניית המכולות טענה אמנם שיעד ההפלגה לא השתנה והאונייה אכן בדרכה לסוריה, ואולם מאז עגנה בנמל היא נעלמה ממערכת איכון האוניות העולמית.

דובר של החברה הכחיש שאנשי הצוות של האונייה כיבו את מערכת האיכון והעלה סברה ולפיה תנאי מזג האוויר הם שהובילו לשיבושי האותות להיקלט ממכשירי האוניה.

באשר למהות המטען שבבטנה של האוניה סירב הדובר להתייחס, ואולם לדברי שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, האונייה נושאת חלקים מפורקים של מסוקים שיועדו לסוריה, ואולם, הדגיש שר החוץ הרוסי כי המטען אינו כולל מכונות ירייה כפי שנטען בתקשורת המערבית.

כזכור, שיגור האוניה והמטען שעליה הוביל לתקרית מדינית כאשר מזכירת המדינה האמריקאית, הילארי קלינטון, ביקרה את התנהלותה של רוסיה הממשיכה לחמש את צבאו של אסאד למרות המשך הקטל ברחבי סוריה.

על פי דיווחים שונים האונייה נאלצה לשוב על עקבותיה ולחזור לנמל מורמנסק ממנו יצאה, לאחר שקיבלה הודעה מחברת הביטוח על ביטול הכיסוי בעת שהפליגה לחופי סקוטלנד.

עוד מציין אתר 'פורט טו פורט' כי חברת 'פמקו' טענה שהאונייה מפליגה תחת דגל רוסי אך ורק כדי להגן של אנשי הצוות והמטען, כולם רוסים.

אז איפה היא כעת אניית הנשק המפורק (ע"פ הגרסה הרוסית) או הבלתי מפורק (הגרסה האמריקאית)? לא ברור. מה שידוע הוא שגורמי ביטחון מערביים לא מעטים עושים לא מעט כדי לעקוב אחר תנועותיה וכדי לדעת מה באמת היא מובילה.