הרב שטיינזלץ: חלמתי חלום והוא התגשם

חוקר ומבאר התלמוד הבבלי וחתן פרס ישראל למדעי היהדות, הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ, מתייחס בראיון מיוחד לערוץ 7 לסיום הש"ס ברחבי הארץ ובתפוצות ולסיום מפעל ביאור הש"ס שלו.

"אני שמח בשמחתם של כל אלה שמסיימים את הש"ס זו עבודה קשה, יש כאן הקרבה של זמן מוגדר יום יום, ומקדיש ומתחייב ללימוד עם עוד יהודים, וכמובן שיש לי שמחה נוספת והיא על סיום העבודה שלי על פרוש הגמרא, שמאפשרת יום יום לאנשים ללמוד גמרא ולסיים את הש"ס", אמר הרב.

ידעת שהפרויקט ייקח 45 שנה? "לא ידעתי שזה ייקח 45 שנה, חשבתי שזה ייקח חצי מהזמן, היו בעיות כספיות שהיוו מכשול גדול בתוך העבודה, הכתיבה היא המון שנים של בדידות, ואני שמח שהיום אנשים לומדים בדף היומי יחד עם הביאור שכתבתי".

מהיכן הכול התחיל? "לפני יותר מ-45 שנה היה לי חלום, חלום של איש צעיר שחשב שהוא יכול לעשות הכול. עברו כמה שנים וצבע השערות השתנה, אבל החלום היה חלום טוב והוא התגשם".

איזו עצה נותן הרב לאדם שרוצה להתחיל דף יומי וקשה לו? "לראות את הדף היומי כמו משכנתא, חותם פעם אחת ומשלם בכל השנים הבאות, כל אדם יקבל על עצמו דף ביום ולקוות שה' ילווה לו את הזמן שצריך בשביל זה".

איזה תגובות וסיפורים הרב שומע מאנשים? "כל יום באים אליי אנשים שאני לא מכיר שאומרים לי: בזכותך אני לומד גמרא, בזכותך אני מסיים את הש"ס".

על מה הרב עובד כיום? ''אני עובד על פירוש של המשנה, התנ"ך והרמב"ם ועל פירוש לתלמוד הירושלמי, אני מקווה שה' ייתן לי זמן לעשות זה, אני מוכן לעבוד עוד 200 שנה, יש הרבה מה לעשות ואז לצאת לפנסיה".