דלק
דלקפלאש 09

מחירי הדלק עלו אמש (שלישי) בחצות בכשישה אחוזים ומחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי עומד על 7.70 ש"ח - עלייה של 43 אגורות מהחודש הקודם שהם 5.91%. עבור תדלוק בשירות מלא, על בעל הרכב להוסיף 16 אגורות לליטר.

באתר 'פולטנק' ניתן למצוא מספר הצעות שיוכלו לחסוך לכם בצריכת הדלק של רכבכם.

בין השאר, ממליץ האתר כי בעת קניית הרכב יש להתחשב - בנוסף לבדיקת התאימות של הרכב לצרכי הנהג, גם לנושא צריכת הדלק של הרכב. כמו כן מזכיר האתר כי הבדל משמעותי יש בין התדלוק באופן עצמאי לתדלוק בשירות מלא.

המלצה מעניינת שניתן למצוא באתר, היא לתדלק דווקא בשעות הלילה והבוקר. באתר מסבירים כי בשעות חום, נפח הדלק מתפשט וגורם לצריכה עודפת.

לנהגים, ובעיקר לצעירים שביניהם מומלץ לשים לב להימנע מלחיצה פתאומית על דוושת הבלם או הגז. לחיצה כזו גורמת לניצול לא נכון של הדלק ולכן יש להאיץ ולהאט באופן הדרגתי. אולי מפתיע, אבל באתר מציינים כי מערכת בקרת שיוט הנמצאת ברכב, טובה לשימוש בעיקר בכביש מישורי. עם זאת, בעליות או ירידות כמו גם בכביש שאינו סלול כהלכה, מומלץ שלא להשתמש באופציה זו מטעמי חיסכון בדלק.

לבעל הרכב מומלץ להקפיד על טיפולים שוטפים של הרכב, משום שהזנחה של הרכב עלולה לגרום לצריכה מיותרת של דלק. עוד כדאי לשים לב לכך שהצמיגים יהיו מנופחים. צמיג שלא מנופח כראוי גורם לבזבוז מיותר של דלק בזמן הנסיעה.