מאות מסיימי הש"ס בגוש עציון
מאות מסיימי הש"ס בגוש עציוןצילום: יהודה והב

מאות מסיימים את הש"ס בגוש עציון: לאחר ששקדו במשך שבע וחצי שנים של למידה, התקבצו בסוף השבוע 250 הלומדים שברחבי גוש עציון לבית הכנסת המרכזי שבאלון שבות לחגוג את המאורע לצד רבנים מובילים מהציונות הדתית ולומדים עתידיים.

הערב נערך בהנחיית הרב גדעון פרל רב היישוב אלון שבות, שהתכבד לסיים את הש"ס בפעם החמישית, אותו לומד ברציפות מדי יום מאז מלחמת יום כיפור לצד תלמידים רבים.

הרב פרל סיפר לנוכחים כי "השיעור נוסד מתוך רצון למלא בחלל רוחני את אשר החסרנו על ידי תושבי היישוב ובחורי הישיבה שנהרגו במלחמת יום כיפור".



הרב יובל שרלו ראש ישיבת פתח-תקווה העביר שיעור למאות הנוכחים על מסכת נדה בהסבירו את שני הצירים המרכזיים שעליהם נסובה המסכת. לאחריו העביר שיעור לכבוד המחזור החדש שהתחיל את הס"ש בט"ו באב, הרב בנימין מילצקי. הרב מיליצקי שמעביר את אחד משיעורי הדף היומי הגדולים והנפוצים בעולם, בשעה 5:00 בבוקר כל יום ברדיו כל חי ובאינטרנט.

לאחר סעודת מצווה, התקיים פאנל דיון בהנחיית הרב יצחק ברנד בנושא המרכזיות של התלמוד הבבלי כמסלול המרכזי של לימוד תורה. בפאנל השתתפו הרב ברוך גיגי ראש ישיבת הרב עציון, הרב יובל שרלו ראש ישיבת ההסדר בפתח תקווה ומראשי ארגון צוהר, וד"ר יעל ציגלר ממכללת הרצוג ועוד. ד"ר ציגלר ייצגה בין השאר את השיעור המיוחד באלון שבות של נשים המסיימות מחזור של לימוד ש"ס, אחת משלוש קבוצות בלבד ברחבי הארץ.

אירוע נוסף שנערך בגוש עציון לרגל יום הש"ס נעשה בצורה ייחודית "על גלגלים". עשרות גברים מהיישוב כרמי צור נסעו בליל ט"ו באב לטיול במדבר יהודה על רכב הספארי על מנת לחגוג את סיום הש"ס. זאת לנוכח העלייה במספר המשפחות שנקלטות ביישוב, ולקראת קליטה של כ-20 משפחות נוספות בסוף הקיץ החליטו בועדת הקהילה לערוך ערב גיבוש לגברי היישוב, ולהתחיל להנחיל זאת כמסורת.

ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, אמר כי "גוש עציון מתאחד כגוש המשלב תורה ועבודה. לימוד הדף היומי מהווה את הייסוד והחיבור של כל האנשים שמקדישים חלקם לתורה בין אם זה בתחילת יום או בסופו. מידי שנה מצטרפים לומדים נוספים וגם עתה בסיום המחזור הנוכחי אנו מזמינים את הציבור להצטרף ללומדים".