בכירי בנק ישראל ב"מעגלים"
בכירי בנק ישראל ב"מעגלים"צילום: יענקי סופר

בלב הסערה הכלכלית – נפגש השבוע נגיד בנק ישראל, הפרופ' סטנלי פישר עם הנהלת ארגון מעגלים לקידום נוער מהפריפריה, ודן עימם בקשר בין תהליכים כלכליים וחברתיים בפריפריה.

הנגיד שאל והתעניין בתכנית האסטרטגית של ארגון מעגלים ושמע סקירה אודות שיתוף הפעולה של גופים מהמגזר העסקי עם ארגונים חברתיים וחינוכיים לטובת הנושא.

לצד הנגיד השתתפו בפגישה המשנה לנגיד ד"ר קרנית פלוג, ראש מחלקת המחקר בבנק ישראל הפרופ' נתן זוסמן, יו"ר תכנית הפיתוח של מעגלים פרופ' מאיר חת, מנכ"ל מעגלים אסף וייס והסמנכ"ל ינקי סופר.

המשתתפים דנו בהגברת המעורבות הכלכלית של עסקים בפריפריה וההשלכות שיש לכך על תחומי התעסוקה, איכות החיים, הקהילה, החברה ועתיד הנוער, ואף הציגו מודלים מעשיים לפיתוח החינוך בפריפריה כמנוף לצמיחה עסקית וחברתית.

פרופ' פישר ברך על הפעילות וציין כי מדובר ביוזמה חשובה. הנגיד אף הביע את רצונו לקיים סיור ומפגש עם בני הנוער עימם פועלת מעגלים בפריפריה.

אסף וייס מייסד ומנכ"ל מעגלים הסביר כי הרעיון המרכזי של מעגלים הוא: הוצאת בני נוער בזמן קריטי בחייהם ממעגל של קושי ואתגרים לא פשוטים למעגל של הצלחה בחיים כאשר המבחן הראשון הינו השירות הצבאי ומיד לאחריו המשך ההשתלבות בלימודי מקצוע והשכלה גבוהה.

המסר המרכזי של מעגלים הנו: "הכי טוב שאני יכול" כל אחד יכול להגיע גבוה ולהיות במעגל של הצלחה וערכים חיוביים, השאלה היחידה היא אם אתה מאמין שאתה יכול. הנגיד ביקש להגיע ולבחון את פעילות מעגלים מקרוב ולחשוב יחד כיצד אפשר להרחיבה.

למעגלים  תכניות חינוכיות של העצמה אישית והכנה לשירות משמעותי בכמעט חמישים ערים בארץ, ובהם למעלה מ- 6000 בני נוער תלמידי תיכונים  התכנית פועלת בקרב תלמידי י"א וי"ב ומלווה אותם בצמתי דרכים ובהתלבטויות העומדות בפניהם לקראת סיום התיכון, במעגלים, כ-350 אנשי צוות ובהם מדריכים, מחנכים, יועצים, פסיכולוגיים ועובדים סוציאליים.