יובל שטייניץ
יובל שטייניץצילום: פלאש 90

לאחר שהגיע לסיכומים עם ראשי הסיעות שהתנגדו לקיצוצים והמיסים יציג היום במליאת הכנסת שר האוצר יובל שטייניץ את תכניתו הכלכלית להצבעה ולאישור חברי הכנסת.

כזכור בישיבת הממשלה התנגדו לקיצוצים והמיסוי החדש שרי ש"ס ועצמאות, ואולם לאחר הישיבה נועד שר האוצר בשורת מפגשים עם ראשי סיעות אלה והגיע להסדרים שהובילו לתמיכתם במהלך. מול שרי ש"ס סיכם שטייניץ כי הקיצוץ לא יחול על משרד הפנים והקיצוץ במשרד השיכון יופחת באופן משמעותי.

מול שר הביטחון ברק הגיע להסכמה ולפיה הקיצוץ הרוחבי לא יכלול את משרד הביטחון ומשרד התמ"ת שבידי סיעת עצמאות בתמורה לתמיכת המפלגה במהלך בעת ההצבעה בכנסת. עוד דווח כי גם הקיצוץ המיוחד של מאה מיליוני שקלים עליו החליט שטייניץ עם נתניהו במהלך ישיבת הממשלה יבוטל גם הוא.

עוד קודם לכן, במהלך ישיבת הממשלה עצמה הגיעו ראש הממשלה ושר האוצר להסכמה עם השר הרשקוביץ לתמיכה במהלך בתמורה למתווה שיוביל להפחתה משמעותית בתשלומי שכר הלימוד בציונות הדתית.

לקראת ההצבעה היום במליאת הכנסת אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעתו של שטייניץ הכוללת גם תוספת של אחוז אחד למס ההכנסה החל מראשית השנה הבאה לכל המשתכרים מעל 8,800 שקלים ברוטו בחודש. הטבת המס שכללה הורדה של 2 אחוזים לבעלי משכורות בין 8,000 שקלים ל-14,000 שקלים תרד, ובעלי המשכורות הגבוהות, מעל 20,000 שקלים בחודש לא יזכו להפחתת מס. מס נוסף של שני אחוזים יוטל על בעלי משכורות גבוהות מאוד, של 800,000 שקלים בשנה.

בנוסף יועלה המע"מ באחוז אחד החל מראשית החודש הבא. זאת לבד מהעלאת מחירים של שורת מוצרי יסוד.

שורת המפגשים שקיים שטייניץ אמורה לסלול את הדרך להעברתו היום של הקיצוץ בהצבעות במליאת הכנסת.