זבולון אורלב
זבולון אורלבצילום: פלאש 90

ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) שיגר היום (שלישי) מכתב ליו"ר ועדת המפקד של הבית היהודי, הרב ד"ר דני טרופר בו הביע תמיכה בשריון מקום לצעירים ולעולים.

"אחד היתרונות של הפריימריז הוא הכרות מעמיקה יותר עם הציבור הדתי לאומי", פתח אורלב את מכתבו וציין כי במסגרת מסע הבחירות שלו "התוודעתי יותר מקרוב לציבור העולים הדתי לאומי הגדול מארצות הרווחה. בכל הפגישות עלה העניין שלציבור רחב זה אין ייצוג כלל בכנסת וגם לא בתנועתנו. כנשיא עמית של המזרחי העולמי הרגשתי מאוד לא נוח נוכח טענות צודקות אלה".

אורלב ציין במכתבו כי לדעתו יש לשריין מקום ברשימת המפלגה לכנסת, לעולה חדש, "נוכח זאת והואיל ומדינתנו נבנתה בזכות עלייה מכל תפוצות ישראל, בבחינת 'וקבץ נדחינו מבין הגויים' - תופעה שאין כדוגמתה בתולדות האנושות, ואנו רואים בה חלק מראשית צמיחת גאולתנו, אני מציע להוסיף שריון לנציג עולים ברשימה לכנס".

"גם היום העולים מהווים חלק חשוב בחברה הישראלית, ותורמים את תרומתם המיוחדת בכל רבדי החיים. לא בכדי דואגות מרבית מפלגות הכנסת לייצוג הולם לאוכלוסייה זו. חשיבות מיוחדת נודעת לעולים המשתייכים לציונות הדתית, אשר תורמים תרומה נכבדה לפיתוח הארץ מחד, ולייצוג מדינת ישראל בתפוצות מאידך. מדובר באלפים רבים של יהודים המגיעים ממערב וממזרח, מתוך אמונה עמוקה בתקומת עמנו וארצנו". 

אורלב הוסיף כי "לאור האמור, מפלגת הבית היהודי היא המקום הטבעי והמתבקש לעולים אלו, וחשוב כי יחושו ש'המפדל- הבית היהודי' היא הבית שלהם. אני סבור אפוא שיש לשריין מקום בצמרת הפותחת לנציג שהוא עולה, ואשר ייתן ביטוי לקולם של העולים מקרב הציונות הדתית. שריון מקום לעולה יגביר את תחושת השתייכות של העולים בבית היהודי, ויסייע בידם ליטול חלק פעיל בחיים הציבוריים בישראל. בשריון זה יהא גם כדי לבטא באופן ברור את אמונתנו בחשיבותו ההיסטורית והדתית של קיבוץ נדחי ישראל. שמחתי גם להיוודע כי ציבור העולים החדשים יעמיד מתוכו מועמד/ים רציני/ים. על כן, אני מבקש שתקיימו דיון בבקשתי לשריין מקום לעולה חדש בצמרת הרשימה לכנסת".

ח"כ אורלב התייחס גם למכתב הצעירים מאמש בו מחו על מה שהגדירו 'דחיקת צעירים משורות המפלגה', "קראתי את פניית המועמדים הצעירים ובקשתם  להפריד בין המקום המשוריין לנשים לבין המקום המשוריין לצעירים. מצאתי הגיון, הגינות וצדק פוליטי בפנייתם וכן יש לי עניין רב שהצעירים בתנועה ירגישו בבית".

אורלב ציין, "אף שאני מתנגד בחריפות לכל שינוי בהחלטותיכם, אך מאחר ובקשת הצעירים אינה מהווה שינוי מהותי ועקרוני, אתכבד להודיעך כי אני תומך בבקשתם".