אטיאס באתר בנייה בירושלים
אטיאס באתר בנייה בירושליםפלאש 90

כעת נחשפים המספרים: תקציב של מעל מיליארד שקל יוקדש לדיור הציבורי ולהאצת בנייה בפרויקטים המיועדים לזוגות צעירים, כך סוכם בין שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס לבין משרד האוצר.

סיכום זה הוביל לתמיכתה של ש"ס בצעדים הכלכליים של האוצר בהצבעה ביום שני בכנסת, לאחר התנגדות שרי ש"ס בממשלה.

בהתייחסו לסיכום עם האוצר אמר אטיאס כי "הקיצוצים הרוחביים היו אמורים לפגוע בדיור הציבורי ובסיוע בשכר דירה, אשר מוענקים על ידי משרד הבינוי והשיכון ומיועדים לחלשים ביותר בחברה, לכן התנגדנו להם בממשלה. ההישגים שלנו בהיקף של מיליארד ש"ח יש בהם חמלה ועידוד צמיחה. הן בהשקעה של 260 מיליון ש"ח לשדרוג מלאי הדיור הציבורי ורכישת מאות דירות חדשות, והן בהשקעה של 750 מיליון ש"ח שיזרזו התחלות בנייה לזוגות הצעירים ויעודדו צמיחה ותעסוקה".

לפי הסיכום, כ-260 מיליון ש"ח, מכספי החברות המשכנות, יוקדשו לשדרוג ורכישת מאות דירות חדשות למלאי הדיור הציבורי. סכום זה מצטרף לרבע מיליארד ש"ח שכבר הוקדשו בשנתיים האחרונות, מאז כניסתו של אטיאס לתפקיד שר השיכון, לשדרוג מלאי הדיור הציבורי. יצויין כי בעבר הוקטן מלאי הדירות באופן עקבי במסגרת מבצעי מכר, מבלי שיירכשו או ייבנו דירות חדשות, מה שיצר מחסור ותור של כ-2,400 משפחות הממתינות לקבלת דירה בדיור הציבורי לאחר שנמצאו זכאיות לכך. בזמן ההמתנה לקבלת דירה מקבלות משפחות אלה סיוע בשכר דירה, שהוכפל לאחרונה עד לכ-3,000 ש"ח, כחלק ממאמציו של אטיאס לשפר את תנאי הזכאים לדיור הציבורי.

אטיאס הבהיר היום כי רכישת הדירות החדשות לדיור הציבורי, עליה סיכם עם האוצר, אינה מהווה תחליף להצעת החוק שמחייבת הקדשת 5% מכל הדירות הנבנות על קרקעות מדינה לדיור הציבורי, אותה בכוונתו להמשיך ולקדם.

כאמור, סכום נוסף של 750 מיליון ש"ח יוקדש לשם האצת הבנייה בפרויקטים הנבנים על קרקעות של המדינה, בדגש על פרויקטים הנמצאים באיזורי ביקוש ומיועדים לזוגות צעירים. עד היום כל העבודות המקדימות לבניית הדירות על קרקעות מדינה, הכוללות עבודות של פיתוח והנחת תשתיות, בוצעו על ידי המדינה רק לאחר שהקרקע נרכשה על ידי יזם והעלויות של העבודות שולמו למדינה. שלושת רבעי מיליארד ש"ח יושקעו לשם ביצוע עבודות התשתית עוד לפני שהקרקע יצאה למכירה, מה שעתיד לחסוך את זמן הבנייה בחודשים רבים.

צעדים אלה מצטרפים לסיכומים שהושגו עם האוצר על כך שהקיצוץ במשרד הבינוי והשיכון לא יכלול פגיעה באף אחד מהתקציבים החברתיים של המשרד, הכוללים, את הסיוע בשכר דירה, את תקציב הסיוע בשיקום שכונות, ואת התקציב הקיים לדיור הציבורי.