השגריר גולד עם צופי הים בבת ים
השגריר גולד עם צופי הים בבת יםצילום: מתי מילשטיין

שגרירות בריטניה בישראל ציינה היום את המשחקים האולימפיים עם ילדים בקהילות שונות ברחבי ישראל בעשרים אירועים שונים.

קייטנת קומיקס ספורט בחולון, מיני אולימפיאדה בערד, משט של צופי ים בבת ים ושייט על סירות בהרצליה, סדנת בישול בריא ברחבות וחגיגת ספורט בביה"ס בביאליק רוגוזין בתל אביב, הם רק כמה מהאירועים שהתקיימו היום ברחבי הארץ.



השגרירות בישראל החליטה לחגוג את המשחקים בדרך חדשנית, ובהתאם לחזון של האולימפיאדה, השגרירות חברה ל-20 ארגונים, עיריות ומועצות מקומיות, וקיימה 20 אירועים לילדים מקהילות שונות ברחבי ישראל, על מנת להראות לילדים רבים ככל האפשר שבלי קשר למעמד חברתי, או יכולות פיזיות, יש ספורט שמתאים עבורם ומקום לכולם לקחת חלק בחגיגות.



שגריר בריטניה בישראל, מת'יו גולד, בילה את היום בנסיעות ברחבי הארץ, והשתתף בכמה מהאירועים. הוא פתח את הבוקר בשדרות, שם הוא הביע הזדהות עם תושבי העיר הצעירים. הוא המשיך לבת ים שם פגש בחניכי שבט צופי ים, שם גם נשא דברים, ואמר "זה היה חשוב לנו במיוחד לחגוג את המשחקים עם צופי ים, מכיוון שאתם מייצגים את ערכי האולימפיאדה. אתם שואפים להצטיין, בלי שום קשר לרקע ממנו באתם. בים אתם כולכם שווים, כאשר אתם פועלים יחד להיות הטובים ביותר".



השגריר גולד ורעייתו סיליה הגיעו יחד לאירוע שהתקיים בביה"ס ביאליק רוגוזין בתל אביב, שם דיבר השגריר עם התלמידים ואמר "אתם בביאליק רוגוזין, כמו הספורטאים שמשתתפים באולימפיאדה, מגיעים ממדינות שונות ומרקעים שונים. וכמו באולימפיאדה, אתם שווים, ללא תלות בדת או במגזר. זוהי הרוח האמיתית של המשחקים. אנחנו מאחלים לכם ולספורטאים הישראלים, כל טוב ובהצלחה."



בין המקומות בהם יתקיימו אירועים: טבריה, ערד, שדרות, ירוחם, קרית שמונה, בית שמש, באר שבע, אילת, בת ים, נצרת, תל אביב, אבו גוש, דבוריה, אשדוד, רעננה ואחרים. בכל אחד מהאירועים השתתף נציג מהשגרירות הבריטית בישראל.