מזהיר. וילנאי.
מזהיר. וילנאי.פלאש 90

השר להגנת העורף, מתן וילנאי, עוזב בימים אלו את משרדו ויוצא לסין, שם ישמש כשגריר ישראל במדינה המאוכלסת בעולם.

אולם, ההכנות הישראליות לתקיפה באיראן אינן מאפשרות לראש הממשלה נתניהו להשאיר את משרתו של וילנאי פנויה במשך תקופה ארוכה, כפי שעשה במקרים אחרים בהם הוחזקו בידו משרדים לפיקדון למשך תקופות זמן משמעותיות.

למרות זאת, מתברר כי איש מן השרים המהווים מועמדים טבעיים לתפקיד איננו ממהר להחליף את וילנאי בתפקיד המורכב, אותו יצר בצלמו ובדמותו בהעקבות לקחי מלחמת לבנון השניה.

במערכת הפוליטית מציינים הבוקר, כי השרים דן מרידור ומשה (בוגי) יעלון, אשר נחשבים למחליפים טבעיים לכאורה עקב נסיונם ובכירותם מחד, והתפקידים שנמסרו להם מאידך, אינם ששים למלא את התפקיד.

גם השר יוסי פלד, שר ללא תיק עם עבר בטחוני עשיר, איננו מועמד לתפקיד בשלב זה כיוון שהוא אמור לעזוב את שולחן הממשלה ולהתמנות לתפקיד הרגיש של יו"ר חברת קצא"א (קו צינור אילת אשקלון).

מי ששמו עלה גם כן בבורסת השמות התקשורתית היה השר לשעבר צחי הנגבי, אולם הוא הבהיר מאז יום אתמול כי ראש הממשלה כלל לא הציע לו את התפקיד ועל כן הוא איננו מועמד לו.

ראש הממשלה נתניהו כבר ביקש לכנס את הכנסת לצורך מינוי שר להגנת העורף ביום חמישי, ועד אז ככל הנראה נצטרך לחכות לראות מי יזכה בתפקיד שמתברר שאיננו נחשק.