מגרון
מגרוןהלל מאיר

למעלה מ- 50 משפטנים ואנשי אקדמיה שלחו היום (שלישי) מכתב גלוי לשר המשפטים, פרופ' יעקב נאמן, ליועץ המשפטי לממשלה, עוה"ד יהודה וינשטיין ולמזכיר הממשלה צבי האוזר בו הם קובלים על התנהלות הפרקליטות בפרשת מגרון ועל התנגדותה 'המעוררת שאלות קשות', כלשונם.

בין החותמים פרופ' נחום רקובר, בעבר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה וחתן פרס ישראל לספרות תורנית בשנת תשס"ב, הפרופ' למשפטים אליאב שוחטמן וד"ר איתמר ורהפטיג, מרצה למשפט עברי באוניברסיטת בר-אילן.

החותמים מזכירים את החלטת ועדת שרים לענייני התיישבות לא להתנגד לעתירת תושבי מגרון שלא לפנותם מהאדמות שנרכשו על ידם ומזכירים, "חלפו למעלה משלושה שבועות ופרקליטות המדינה מסרבת להודיע כי תייצג את עמדת הממשלה בבג"צ".

הם מציינים, "אנו החתומים מטה; משפטנים, עורכי דין ואנשי אקדמיה, קוראים בזאת לפרקליטות המדינה למלא את תפקידה ולייצג את עמדת ממשלת ישראל בפני בית המשפט הגבוה לצדק.

עוד כתבו, "בלי להיכנס לעמדה הפוליטית של כל אחד ואחת מאתנו, ברור כי חובת הפרקליטות הינה להכיר בזכויות הקניין הבסיסיות של כלל אזרחי המדינה ובכללם תושבי יהודה ושומרון ולאפשר לתושבי מגרון לממש את זכותם הקניינית במקום זה".

החתומים על המכתב רומזים כי התנהלות הפרקליטות - פוליטית, "ההתעלמות מהחלטת הממשלה והרצון להמשיך בהליכי הפינוי בלא שיינתן המשקל הנדרש לשינוי המציאות המשפטית שאירע עם רכישת המקרקעין מאת הפלסטינים, עלולים לעורר חשש בקרב מי מהציבור כי אין מדובר כאן רק בשיקולים משפטיים טהורים".