"ישראל צריכה לפעול נגד איראן - על דעת עצמה"חזקי עזרא

דן הלורן, בעברו קצין בכיר בצבא האמריקני וכיום חבר מועצת ניו יורק מטעם המפלגה הרפובליקנית, הגיע השבוע לישראל יחד עם ראשי שדולת יהודי ארה"ב למען ישראל.

השדולה הפועלת לחיזוק הקשר בין ישראל לארה"ב והכרה בלגיטימיות בהתיישבות היהודית באיו"ש, הביאה ארצה אישים רבים לישראל בהם את גלן בק, ג'ון בולטון (לשעבר שגריר ארה"ב באו"ם), מייק האקבי ובכירים נוספים.

בדינר שנערך לכבודו אמש בירושלים אמר הלורן "ארה"ב עמדה בעצמה בפני איום דומה לאיום האיראני, ולא היססה לפעול בנחישות כדי להגן על עצמה. כאשר הרוסים הציבו טילים בקובה ארה"ב הכריזה מלחמה. אולם ישנו הבדל בין הסובייטים לאיראנים. הרוסים לא רצו מלחמה ולא רצו הרוגים. לעומת זאת למשטר האייתולות הרדיקאלי לא משנה אם יהרגו אלפי איראנים בעימות מול ישראל או המערב, לכן נשק גרעיני בידי איראן הוא מסוכן כל כך".

הלורן תקף את אובמה, שעל פי פרסומים דרש מסעודיה להכריז שתמנע בכח תקיפה ישראלית באיראן משטחה, "לא יתכן שארה"ב לא רק שלא תגן על ישראל, אלא אפילו תמנע ממנה להגן על עצמה".

הלורן התייחס בדבריו גם למסקנות ועדת לוי בעניין ההתישבות ביהודה ושומרון. "אחד הדברים האבסורדיים במדינת ישראל הדמוקרטית שליהודים אסור לגור בכל מקום שהם היו רוצים. דבר זה אינו מקובל במדינות המערב ובטח שלא בארה"ב. תארו לעצמכם מצב בו ארה"ב הייתה אוסרת ליהודים להתגורר בשכונות מסוימות רק בגלל שהתושבים בה הם שחורים. תארו לעצמכם שמשפחה היספאנית איננה מורשת לרכוש דירה בשכונה של יהודים או בסמוך לבית כנסת. דווקא במדינת היהודים הדמוקרטית אין ליהודים את החופש לגור היכן שהם רוצים. ישראל צריכה לאפשר ליהודים לגור בכל מקום שהם רוצים – גם בשטחי יהודה ושומרון."

ד"ר ג'ו פרייגר, נשיא שדולת יהודי ארה"ב למען ישראל "הלורן הוא ידיד אמת של ישראל ולכן חשוב מאוד שיבחר לקונגרס. לא רק שהוא מכיר בחשיבות היחסים עם ישראל אלא גם במעמדה של ירושלים כבירת ישראל וחשיבות ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. הלורן מכיר הייטב את המורכבות הגיאו פוליטית והחברתית במזרח התיכון. לכן חשוב שיראה את הדברים מקרוב."

ד"ר פול ברודי, סגן נשיא שדולת יהודי ארה"ב למען ישראל "דן הלורן חווה על בשרו אובדן של בן משפחה בפיגועי ה 11 בספטמבר. הוא יודע מה זה טרור ובקיא במציאות הביטחונית המורכבת בה נמצאת כיום מדינת ישראל. הלורן שביקר השבוע במוזיאון גוש קטיף סובר כי ישראל טעתה כשביצעה את תכנית ההתנתקות, ואסור לה להמשיך בוויתורים טריטוריאליים. כמדינה דמוקרטית עליה לאפשר לכל יהודי לגור היכן שירצה".