החוף בתל אביב
החוף בתל אביבפלאש 90

בימים האחרונים פרסמו בכלי התקשורת כתבות על החוף הנפרד באשדוד ועל המאבק של התושבים החילונים שטוענים שהחרדים קיבלו רצועת חוף נוספת של 200 מטר שהכניסה של חילונים אליו אסורה.

בראיון לערוץ 7 מסביר כתב עיתון המודיע באשדוד, ישראל הרשקוביץ, כי מדובר בעוד ניסיון להפיץ שקרים ולהסית נגד הציבור החרדי, "רצועת החוף שנסגרה, בכלל לא נועדה לציבור החרדי, היא נסגרה בגלל בעיית מערבולות מסוכנות".

לדבריו, החוף הנפרד באשדוד הוא מהחופים היפים ביותר אך גם מהקטנים ביותר במדינת ישראל, "הנתונים והעובדות לא נותנים להם להתבלבל אבל האפליה היא דווקא של הציבור החרדי. באשדוד יש ארבעים אחוז חרדים, החוף הנפרד אמנם מושקע מאוד והוא אחד המוצלחים בארץ. אבל צריך לומר שמתוך שמונה חופים מעורבים החוף הנפרד הוא הקטן ביותר, רוחבו 300 מטר ומתוכו הופקעו 70 מטרים לחוף הגולשים החילוני. החוף שלנו כל כך צר עד שמרוב אנשים לא רואים את המים".

הרשקוביץ מצר על כך שיש מי שמנסה לחמם את האווירה בין החילונים לחרדים בעיר, "תמיד יהיו כאלה שינסו לתקוף אותנו, אבל אנחנו דווקא רוצים לשבח את העירייה על החוף המושקע למרות שהוא באמת קטן".

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה כי "בשל בעיית הזרמים והבורות המהווים סכנת נפשות בחלקו הצפוני של החוף הנפרד, המצילים דוחקים את המתרחצים לחלקו הדרומי ובעיית הצפיפות והבטיחות מתגברת. עקב כך, העירייה התירה להרחיב את החוף הנפרד לתקופה זו בלבד, כ-50 מטר מצפון וכ-80 מטר מדרום". בעירייה ציינו כי ועדת ההיגוי תבחן את העתקת החוף הנפרד ממקומו.