נשיא המדינה מכבה את הנרות
נשיא המדינה מכבה את הנרותצילום: מארק ניימן - לע"מ

נשיא המדינה, שמעון פרס, חוגג היום את יום הולדתו ה-89 אותו ביקש לחגוג את יחד עם תושבי הנגב בירוחם.

במסגרת הביקור התרשם מהישגי העיר בכל התחומים, מתנופת הבנייה והנדל״ן, מהחינוך המתקדם ומניצני התיירות.

נשיא המדינה פתח את הסיור החגיגי לרגל יום הולדתו בביקור ב"מחסן 52", מרכז הצעירים של ירוחם, בו קיים מפגש עם עשרות צעירים. הנשיא התקבל במקום על ידי בני הנוער אשר שרו לכבודו שירי יום הולדת בליווי גיטרות והגישו לו עוגת יום הולדת מיוחדת המורכבת מהספרות 89 ותמונות של ירוחם.

לאחר שכיבה את הנרות אמר הנשיא, "אני שמח לבלות אתכם את היום בירוחם. מי היה מאמין שבאמצע המדבר והשממה יתגלו יופייה ועוצמתה של ישראל. מבחינתי לחגוג עם צעירי ירוחם ולראות מקרוב את סיפורי ההצלחה של תושביה – זהו יום ההולדת הנהדר ביותר שיכולתי לאחל לעצמי. אני מלא גאווה כשאני רואה את התפתחותה של העיר והתפתחות התושבים. אני זוכר את ימיה הראשונים של העיר, את המעברות, ואת הקשיים הבלתי אנושיים עימם התמודדו תושביה. אני מלא פליאה והערכה לאנשיה היום ולכן אין מקום מתאים יותר לחגוג את יום הולדתי מאשר כאן ביחד אתכם בירוחם".

בהמשך נשאל הנשיא מהי משאלת יום ההולדת שלו, והשיב "המשאלה שלי היא אחת: שיהיה שלום לילדי ישראל" .

לאחר מכן רואיין הנשיא על ידי שדרני רדיו צעירים לרדיו המקומי של ירוחם והפעיל רובוט שבנו הממציאים הצעירים והטמיעו בו יכולת קליעה לסל.

אחר הצהריים יקיימו מאות מתושבי העיר אירוע יום הולדת מיוחד לנשיא שישלב מוזיקת רוק, מוזיקה הודית ואפילו אופרה, הכל פרי יצירתם של צעירי העיר שביקשו לחשוף בפני הנשיא את פניה היפות והיצירתיות של ירוחם.

הנשיא יחתום את ביקורו בכפר הסטודנטים "איילים" שם יתרשם מנקודת תצפית על העיר ויסעד את ארוחת יום הולדתו יחד עם נציגי מועצת הישוב, סטודנטים מאיילים ופורום הצעירים של הנשיא.