גיא חזות
גיא חזותדובר צה"ל

אלוף-משנה גיא חזות, מח"ט חברון היוצא, סיים השבוע את תפקידו.

אלוף-משנה גיא חזות שירת החל משנת 1989 כלוחם ומפקד בחטיבת הצנחנים, מפקד גדוד "פתן" בחטיבת הצנחנים, חניך בקורס JSCSC בבריטניה, שימש כקצין אג"ם "עוצבת הגליל" ומפקד חטיבת הצנחנים.

בראיון לערוץ 2 אומר חזות כי בחברון הרבה יותר שקט מהתקופה שלפני שלוש, ארבע וחמש שנים. "לא סתם לפני שנה וחצי התבטא בכיר חמאס באופן חריג, ואמר כי 'כל פלסטיני שרוצה להרוג יהודי וחולם על זה בלילה - ייעצר על ידי צה"ל והשב"כ עד הבוקר'".

בביקור במערת המכפלה התייחס חזות לטבח שאירע במקום בשנת 1994, בו נרצחו 29 מתפללים מוסלמים על ידי ברוך גולדשטיין. "האיש הזה עשה משהו נורא. הוא הכתים את המקום הזה לנצח. זה קודש הקודשים של היהדות. לצערם של הרבה ישראלים, המקום הזה טמא, בגלל האיש הזה", אמר.

חזות ביקש לעשות הפרדה מוחלטת בין האירועים האלימים באזור ליהודי חברון, "הרבה אנשים בטוחים שלאנשי היישוב היהודי בחברון יש קרניים וזנב", סיפר והדגיש: "אלה אנשים מדהימים. יש קומץ שבטל בשישים, והוא שעושה להם עוול".

חזות התייחס ברמז לאפשרות של נסיגות נוספות מיהודה ושומרון, "תמיד יהיו לנו בעיות...גם לאולימפיאדה הגענו עם תדמית גרועה. אני מאמין, שגם אם נצא מיהודה ושומרון - השלב הבא יהיה להתווכח על פיסת האדמה שנותרה לנו", סיכם חזות.