ניצח. הרשקוביץ
ניצח. הרשקוביץבניה פנדל ובן ברסקי

יצחק הרשקוביץ בן השמונים, נאבק במשך 24 שנים להוציא מידיהם של בני משפחת צאלח הערבית את הנכס שבבעלותו סמוך לגבעת המטוס בירושלים.

לאחר מאבק של שנים זכה הרשקוביץ לשבת על אדמתו - אך אז החלה, לדבריו, משפחה צאלח להיצמד לחלקתו ולהתנכל לו. תלונות למשטרה כי מדובר בשוהים בלתי חוקיים שפלשו לאדמות מדינה לא העלו דבר. בלית ברירה ניסה הרשקוביץ לקבל סיוע משופטי בג"ץ בעתירה שהגיש נגד משטרת ישראל.

בשבועות האחרונים הגיע התיק לידיו של השופט סאלים ג'ובראן. הרשקוביץ הציג בעתירה את מסכת ההתנכלויות, כלשונו, שהוא עובר ע"י בני משפחת צאלח. בעתירה ציין כי בני המשפחה פלשו לאדמת מדינה הסמוכה לחלקתו ומתנכלים לו כדי לגרום לו לעזוב את המקום מרצון.

בני המשפחה טענו מנגד כי הרשקוביץ לא הציג את כל המסמכים הדרושים כדי להוכיח את טענותיו כי היא שוהה בלתי חוקית על אדמת מדינה ובנוסף לא מוצו כל ההליכים בטרם פנה הקשיש היהודי לבית המשפט העליון, "העתירה נוגעת לסכסוך שכנים ארוך שנים, במסגרתו הוגשו תלונות הדדיות בין העותר למשפחת צאלח, המתגוררת בסמוך", מסר עורך דינה של המשפחה.

השופט סלים ג'ובראן עם חבריו זילברטל ופוגלמן דחו את עתירתו של הקשיש היהודי תוך שהם מקבלים את טענותיה של המשפחה הערבית כי לא הוצגו המסמכים הרלוונטים ולא מוצו כל ההליכים בטרם פנה לבית המשפט, "בטרם הגשת הליך לבית משפט זה בשבתו כבית המשפט הגבוה לצדק היה על העותר לפעול בצינורות המקובלים בניסיון לקדם את עניינו". בית המשפט אף חייב את הקשיש היהודי לשלם למשפחה שכר טרחת עורך דין בסכום של 5,000 ש"ח.

עורך דינו, ברוך בן יוסף, אומר היום לערוץ 7 כי הקשיש היהודי לא מתכוון לוותר בפרשה למרות היחס לו הוא זוכה מצד משטרת מחוז ירושלים ומבית המשפט העליון שמסרבים לסייע לו. "הופתענו לקבל פסק דין מבלי לקיים כל דיון כאשר הטענה העיקרית שלנו שהמשפחה הערבית יושבת על אדמות מדינה. לא הבנו מדוע בית המשפט טוען כי לא מוצו כל ההליכים. האם אזרח יכול לעשות מעבר להגשת תלונות חוזרות ונשנות למשטרה שלא עשתה דבר? לא פלא שמי שכתב את פסק הדין הוא לא אחר מאשר השופט סאלים גובראן, אותו שופט שאף סירב לשיר את ההמנון הלאומי".