מלחמת אזרחים בסוריה
מלחמת אזרחים בסוריהפלאש 90

במהלך טקס חילופי מפקד עוצבת התותחנים 'גולן' נשא דברים מפקד עוצבת "געש", תא"ל תמיר היימן, ובהם התייחס למתרחש בגזרת הצפון ובסוריה.

תא"ל היימן קבע בדבריו כי למתרחש בסוריה עשויה להיות השלכה לגבול עם ישראל והנגזרת מהדברים היא הגברת הכוננות בגבול הצפון. על פי דיווח באתר צה"ל אמר היימן: "אנו מצויים בתקופה של טלטלה אזורית וחוסר יציבות. ממש מעבר לגבול, בסוריה, מתנהלת מלחמת אזרחים עקובה מדם".

"מצב זה מחייב מוכנות גבוהה, כושר גמישות והתמודדות עם הפתעות ורמה מקצועית טובה מאוד. עוצבת גולן מהווה יחידת מודל המממשת תכונות אלו ביום יום", ציין בהתייחסו לעוצבה בה התקיימו חילופי המפקדים".

בסיום דבריו שב תא"ל היימן והדגיש את חשיבות המוכנות המבצעית והמקצועיות הנדרשת לחיילי העוצבה וציין כי "מפקדי וחיילי עוצבת גולן יידרשו מקצועיות גבוהה, מוטיבציה ורוח קרב, גמישות וכושר הסתגלות מהיר לתפניות והפתעות. אנו נדרש לעוצמת האש האדירה של עוצבת גולן, אש שתעבור כעמוד לפני המחנה ותאפשר לכוח המסתער לזנק אל משימתו באמון מלא כי עוצבת גולן ביקרה את האויב לפניו והנחיתה עליו מכה ראשונה ואנושה".

בהקשר זה נזכיר את דבריה לפני מספר ימים של ראש אכ"א, האלופה ארנה ברביבאי, אודות ההיערכות הצה"לית לקראת אפשרות של התלקחות והסלמה. "אם מדברים על איום למלחמה – יש במטה הכללי תובנה שמספר זירות יכולות להתפתח במקביל, ולאיים גם על העורף הישראלי. בשעת הצורך, נצטרך לתת מענה גם לזירות בגבולות השונים, וגם לאיום על העורף", דברי ברביבאי.