השר והקייטנים
השר והקייטניםשלמה שרביט

שר המדע והטכנולוגיה, יו"ר הבית היהודי, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ ביקר בקייטנות המדעיות של משרד המדע והטכנולוגיה במעלות ובטבריה. זאת כחלק מפעילויות קיץ שיזם השנה משרד המדע והטכנולוגיה, במטרה לפתח את תחומי המדעים בקרב בני הנוער בפריפריה.



השר הרשקוביץ סייר היום בקייטנות המדע במעלות ובטבריה, לאחר שבמהלך החודש ביקר בקייטנות במגדל העמק, כרמיאל, אלעד, קרית מלאכי, קרית גת ואופקים. השר אף העביר לתלמידים והתלמידות שיעור במדעים במסגרת ביקוריו בקייטנות.



במשרד המדע מזכירין כי עם כניסתו לתפקיד הנחה השר הרשקוביץ את אנשי משרדו לגבש תוכנית ארוכת טווח לפעילות מסיבית בפריפריה, שתביא לצמצום הפערים בנושא המדע והטכנולוגיה. פרוייקט קייטנות המדע הוא חלק מהתכנית שיזם השר לקידום המדע בפריפריה. 

באירוע אתמול אמר השר הרשקוביץ: "מרחיב את הלב לראות את התלמידים יוצאים מהקייטנה עם מטען ידע שונה מזה שעימו נכנסו אליה. התוצאות המדהימות של קירוב המדע לפריפריה הן מקור לגאווה".



ברוך מיכאלי, סגן ראש העיר ויו״ר הנהלת המתנ"ס במעלות אמר: "אחת התחושות המלוות לעיתים ילדים ונערים בפריפריה המרוחקת היא שהם מפספסים אפשרויות הפתוחות בפני ילדי מרכז הארץ, בין השאר גם בתחום לימוד המדעים. בשם ילדי מעלות, אני מודה לשר הרשקוביץ ולצוות הן על קייטנות המדע, הן על מעבדת המחשבים המשוכללת שהוכנסה לאולפנת צביה, והן על פרוייקטים לקידום המדע שישולבו באולפנת צביה ובישיבה התיכונית בעיר, כבר בשנה הקרובה".



יצוין כי קייטנות הקיץ של משרד המדע והטכנולוגיה מתקיימות בכ- 50 ישובים בפריפריה. בין היישובים:אשקלון, באר שבע, אילת, ירוחם, אלון מורה, נווה צוף וישובים נוספים.