רוב הציבור הישראלי משתמש כיום בטלפונים חכמים כדי לצלם את התמונות שלו. כך עולה ממחקר חדש שפורסם על ידי פרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה.

לפי הסקר 52% מהישראלים זנחו את הצילום באמצעות מצלמה לטובת צילומים בלעדיים עם הטלפון החכם. הסיבות העיקריות לכך הן איכות צילום משופרת, זמינות תמידית, קלות נשיאה והפעלה, וכן צילום ושיגור תמונות בזמן אמת.

"רק שליש מהציבור הבוגר בישראל איננו מצלם היום. שני שלישים מצלמים - חלקם במצלמות דיגיטאליות, באיכויות שונות", מסביר פרופ' דגני, מנהל המחקר, "החלק האחר, נשבה עם הזמן בקסם האפשרויות והזמינות של המצלמה המחוברת לטלפון הסלולארי או/ו לטאבלט שלהם. מדובר באיכויות צילום משתפרות בהתמדה של  מכשירי הדור השלישי, אשר הביאו לאחרונה צלמים מקצועיים אחדים לערוך תערוכות המבוססות על צילומים שביצעו במכשירי טלפון סלולארי מתקדמים".

מבין אלו שממשיכים לצלם את התמונות שלהם באמצעות מצלמות דיגיטליות, 28% משתמשים במצלמות שמוגדרות כפשוטות, ו-20% במצלמות מתקדמות ומשובחות.

נתון מעניין נוסף שמעלה הסקר הוא שמשפחות מסורתיות, מרובות ילדים, נמנות עם המרבים לצלם בסלולארי. כמו כן יש תאימות גבוהה בין משפחות מרובות לשימוש במצלמת הסלולאר. החרדים מרבים לצלם, צילומי משפחה בעיקר, אבל יותר יחסית, דווקא, במצלמות פשוטות יחסית ולא יקרות, ופחות בסלולארי, מאחר שלחלק ממכשירי הטלפון שלהם אין מצלמה, כי הם אינם מדור מתקדם.