לקחו אחריות
לקחו אחריותרויטרס

הארגון האסלאמי המזוהה אידאולוגית שם אל-קאעידה, והמתקרא "מג'לס שורא אל-מוג'אהידין פי אכנאף בית אל-מקדס", נטל אחריות לשיגור שלוש רקטות הבוקר (ראשון) לעבר שדרות בשעה תשע בבוקר.

בהודעה רשמית שפרסם הארגון נמסר, כי הסיבות לשיגור הרקטות הן טקס צבאי שנערך ברחבת מערכת המכפלה, המשך ייהוד מסגד אל-אקצה והרדיפה של הפעילים האסלאמיים הסלפים ברצועת עזה תחת מעטה השתיקה של הארגונים הפלסטיניים, שאף אינם מגיבים על הפגיעה של "היהודים" במקומות הקדושים לאסלאם.

הארגון הדגיש, כי "הג'יהאד בדרכו של אללה נגד היהודים הפושעים הוא חובה שבאמצעותה אנו מתקרבים לאללה... על האומה (האסלאמית) חובה לסייע ולתמוך במוג'אהידין... על כל אנשי ישרי הדרך בארגונים... לזכור את הסיבה שבגללה הם הצטרפו לארגונים והיא רק למען הג'יהאד בדרכו של אללה... ועל היהודים הגזלנים לדעת, כי על המקומות הקדושים למוסלמים ולדמם שומרים גברים (מוסלמים) שלא ינומו... ויקדישו את דמם ורכושם למענם".

מג'לס שורא אל-מוג'אהידין פועל ברצועת עזה ובחצי האי סיני. הארגון נטל לאחרונה אחריות למספר פיגועים שבוצעו מגבול סיני נגד חיילים ואזרחים. בשורותיו פעילים גם אזרחים מצרים וערבים, אשר הצטרפו לשורות הג'יהאד.