כמה הם מרוויחים שם באיקאה
כמה הם מרוויחים שם באיקאה פלאש 90

רשת איקאה ישראל משיקה את הקטלוג לשנת 2013, ה-13 במספר, תחת הנושא המרכזי "LIVING WITH TEXTILE".

הקטלוג יופץ לכ- 1.25 מיליון בתי אב בישראל, בהשקעה של כ- 7.5 מיליון שקל. מגוון הרהיטים והאביזרים בחנות עומד השנה על כ- 7,800 מוצרים, מתוכם - 2,005 פריטים מוצגים בקטלוג.  

שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל, מציין כי "מאז כניסתה של איקאה לישראל ב-2001 היא פעלה להוריד מחירים לאורך השנים. גם בשנה זו, למרות השינויים בכלכלה ובתנאי השוק בהם ישנה עלייה במחירי הייצור והשינוע בשיעור של כ-7.3%, ולמרות העלייה הצפויה ב-1% במחירי המע"מ, תוזיל איקאה השנה את מחירי המוצרים בממוצע של 4%. יצוין כי מחירי הקטלוג תקפים למשך שנה שלמה".

מחקר שנעשה לאחרונה באיקאה העולמית מלמד על שינויים בסיטואציות החיים בעידן המודרני; מגמות של צבירת רכוש רב ומגמות "אורבניזציה"; עד שנת 2020, 80% מאוכלוסיית העולם תגור בערים ולפיכך שטח המחיה קטן, דבר המצריך מציאת פתרונות אחסון וריהוט פונקציונאליים וחכמים. עוד עולה מהמחקר, כי העלייה בתוחלת החיים מובילה למציאת פתרונות ריהוט מותאמים לאוכלוסייה המבוגרת. גם בישראל המצב דומה לעולם. האוכלוסייה תגדל ב-18% עד 2020, רובה תתגורר בערים ו-% האוכלוסייה גילאי 65+ יגדל מ-10% ל-15%.

גבאי הוסיף, כי הבחירה של איקאה להתמקד השנה בקטלוג בתחום עיצוב הטקסטיל היא תולדה של סקר שנערך על-ידי איקאה העולמית ב- 16 מדינות באירופה, אשר מצא כי 75% מהנשאלים חושבים שטקסטיל היא הדרך הטובה ביותר לרענן ולחדש את מראה הבית במינימום הוצאות לעומת רק 63% ישראלים שחושבים כך. 73% השיבו שהם רוכשים טקסטיל לבית לפחות פעם אחת בשנה. בישראל ,בסקרי שוק שהתקיימו בכ-140 בתים בסיטואציות חיים שונות(רווקים, משפחות עם ילדים, וכיו"ב..) למדנו כי הישראלים מוציאים אלפי ₪ בשנה על קניית ריהוט כגון ספה או שולחן  ובאמצעות הוצאה קטנה על טקסטיל כגון וילון כיסוי לספה או טקסטיל מסביב , ניתן לעשות ריענון גדול לבית במחיר קטן. את זה אנו רוצים להראות ולהעביר ללקוחותינו בישראל. נתונים אלו תקפים במיוחד בתקופה בה ישנה אי וודאות כלכלית עולמית ומקומית והצורך בצמצום הוצאות הינו חשוב.  קטלוג איקאה לשנת 2013 מאופיין באופן מיוחד במגוון רחב של פתרונות מעוררי השראה וטיפים לריענון הבית באמצעות טקסטיל בעזרתו ניתן ליצור שינוי גדול מבלי להכביד על הכיס.

לדברי גבאי, "ענף הטקסטיל לבית בישראל מגלגל 850 מליון שקלים בשנה, כשנתח השוק של איקאה עומד על 9% מסך המכירות. לאיקאה מגוון רחב של קטגוריות טקסטיל רחבות כגון: בדי גלילה, וילונות במגוון הדפסים וצבעים, שטיחים, מגבות ושטיחי אמבט, מצעים, כריות נוי במגוון הדפסים וצבעים, אהילים במגוון גדלים, הדפסים וצבעים"