כלא הדרים
כלא הדריםפלאש 90

נשיא המדינה שמעון פרס קצב את עונשם של שבעה מחבלים ערבים ישראלים, שנדונו למאסרי עולם עוד לפני הסכם אוסלו.

ההחלטה התקבלה לאחר ששר המשפטים יעקב נאמן קיבל המלצה של ועדה מיוחדת שדנה בעניינם והמליצה על קציבת העונש. אין מדובר בחנינה, אלא בקביעת היקף מאסר העולם, במקרים שבהם בית משפט הורה על מאסר עולם אך העונש עצמו לא נקצב.

בין המחבלים שיזכו לצאת לחופשי גם כרים יונס - שנחשב לאחד ממנהיגי האסירים הביטחוניים בכלא הישראלי - ובן דודו מאהר יונס מעארה, שהורשעו, על פי הדיווח בהארץ, במעורבות ברציחתו של החייל אברהם ברומברג מזכרון יעקב ב-1980 ומרצים מאסר עולם מ-1983.

ברומברג, שהיה בן 20, נורה בראשו ונשקו נשדד וכעבור כמה ימים מת מפצעיו. זמן קצר לפני עסקת שליט שיגר יונס מכתב פתוח לראשי החמאס ובו הזהיר כי הוצאתם של אסירים ערבים ישראלים מהעסקה היא תקיעת סכין בגבם. בעסקה שוחרר דודם של השניים סאמי יונס שנחשב לאסיר המבוגר ביותר בכלא הישראלי.

מחבל בולט נוסף שהוועדה המליצה לקצוב את עונשו הוא וליד דקה (עונשו בין 35 ל-37 שנים), מבקה אל-גרבייה, שהואשם במעורבות ברציחתו של החייל משה תמם בשנת 1984.

מחבל נוסף הוא סמיר בן צאלח סרסאווי, נמצא במאסר מ-1988. הורשע בעבירות של הנחת חומרי חבלה בכוונה לגרום מוות, ייצור נשק או חומר נפץ, חברות בהתאגדות בלתי חוקית, חיזוק ידיים וסיכון אדם בנתיב תחבורה. עונשו נקצב ל-30 שנות מאסר.

המחבל איברהים עבדל ראזק ביאדסה, נמצא במאסר מ-1986. הורשע בחברות בהתאגדות אסורה, ביצוע שירות עבור התאגדות אסורה, נשיאת נשק או חומרי נפץ ללא היתר וירי לעבר אדם. עונשו נקצב ל-45 שנות מאסר



מחבל נוסף שנקב עונשו הוא רושדי בן חמדון אבו מוך, נמצא במאסר מ-1986. הורשע בחברות בהתאגדות אסורה, ביצוע שירות עבור האגדות אסורה וירי לעבר אדם. עונשו נקצב ל-35 שנות מאסר.

המחבל השביעי הוא איברהים בן נאיף אבו מוך, נמצא במאסר מ-1986. הורשע בחברות בהתאגדות אסורה, אימונים צבאיים, ביצוע שירות עבור התאגדות אסורה וירי לעבר אדם. עונשו נקצב ל-40 שנות מאסר.