גמרא תלמוד בבלי
גמרא תלמוד בבליחזקי עזרא

יש דברים שהם בגדר גימיק: ההתלהבות מהם שוככת והם נמוגים מהעין ומהזיכרון. יש דברים שההתלהבות מהם לא נפסקת גם שבע שנים אחרי.

לצד סיומי הש"ס שנחוגו בחודש האחרון ברחבי הארץ והעולם, הגה אברהם אוחיון רעיון מקורי, מתוך מחשבה שגם לילדים מגיע להכיר את התלמוד הבבלי.

בספר מעוצב בקפידה על דפי כרומו עם גרפיקה מושקעת, הרואה אור על ידי הוצאת 'דני ספרים', יכול הילד להכיר את סיפורי התלמוד ולהרגיש חלק מהפרויקט הענק של הדף היומי.

בהקדמתו לספר "דף היומיקס" מסביר המחבר, כי הילדים אמנם מנועים מלהשתתף בלימוד כפי שהוא, בשל הדרישות השכליות בפיצוח סוגיה וכד', אבל בליבם הם בהחלט מסוגלים לקלוט את הערכים ומוסרי ההשכל המובאים בגמרא.

וכך, עם פתיחת הסבב החדש של הדף היומי במסכת ברכות, מוגש לילדים בעזרת סיפורי קומיקס של המאיירת אסתר גנוט, מספר סיפורים המופיעים בגמרא.

בין הסיפורים: על הערוד והחטא, על היין שהפך לחומץ, ועוד. בתחילת כל פרק מופיעות שאלות על הסיפור בו יעסוק הקומיקס הבא ("מי היה החתן שעזב הכל בערב חופתו ואץ רץ?") כדי לסקרן את הילדים וכדי שיבינו את מהלך הסיפור.

בעמודים הבאים מופיע הקומיקס בו מסופר הסיפור בצורה צבעונית ומאירה, והטקסט אפילו מנוקד.

לסיכום כל סיפור, אנו פוגשים ב"פינחס מעיין בש"ס", ילדון-פרופסור שכזה, המשתף את הקוראים בהגיגיו על הסיפור (אם החתן ביום חופתו כ"כ רצה ללמוד תורה, אולי גם אנחנו יכולים להתרכז בימים סתם, שאין בהם שום חתונה...).

אין ספק שאם מהדורה זו אכן תהיה המקבילה של הדף היומי לילדים, ותצליח לעמוד במשימה - להקיף את כל המסכתות, בהחלט יגיע לסט כולו, מקום של כבוד בארון הספרים.