הרכב הפלשתיני שנשרף מבקבוק תבערה בגוש עציון
הרכב הפלשתיני שנשרף מבקבוק תבערה בגוש עציוןמחוז ש"י

עו"ד עדי קידר מעמותת "חננו" פנה היום במכתב דחוף לבית המשפט לנוער בירושלים, בו קבל על התנהלות ימ"ר ש"י עם הילדים מבת עין העצורים בפרשת הבקת"ב.

לדבריו במשך כל היום נמנעה מהילדים פגישה עם עו"ד וכן הוערמו עלייהם קשיים נוספים.



לטענת אנשי 'חננו', בשעות הבוקר הגיעה לתחנת ימ"ר ש"י במעלה אדומים עו"ד רחביה פילץ מעמותת חננו, בכדי להפגש עם הילדים העצורים בפרשת הבקת"ב כמעוגן בחוק. למרות שחיכה במקום למעלה משעתיים, סרבו חוקרי הימ"ר להכניס את עו"ד פילץ ולאפשר את הפגישה. בהמשך היום הגיע לתחנה גם עו"ד דוד הלוי שייצג את השניים מטעם העמותה וחיכה אף הוא זמן ארוך. בסופו של דבר עזב גם עו"ד הלוי את התחנה עקב סרובם של שוטרי הימ"ר לאפשר את הפגישה.

ב'חננו' מוסיפים, כי אחיו של אחד העצורים הגיע לתחנה בכדי למסור גרסת אליבי על אחיו, וכי לדבריו השוטרים עכבו זמן ארוך את חקירתו ואף איימו וצעקו עליו.

בתגובה הגיש עו"ד קידר בקשה דחופה לביהמ"ש לנוער בירושלים. במכתב דרש עו"ד קידר דיון בנושא הפרת תנאיהם של הילדים העצורים. עוד שלח עו"ד קידר מכתבים דחופים למפקד ולקצין הנוער של ימ"ר ש"י בדבר התנהלות חוקרי הימ"ר. בנוסף להפרת התנאים, הזכיר ציין עו"ד קידר כי עד כה נמנעת המשטרה מלברר את גרסאות האליבי של החשודים על אף החלטת ביהמ"ש העליון כי זהו השלב ראשון הנדרש בחקירה. לדבריו 2 חשודים מסרו גרסת אליבי עוד בלילה שאחר האירוע והאחרון גרסתו נמסרה היום ע"י אחיו. עד כה לא הוצגו בביהמ"ש גרסאותיהם של הילדים.



ביהמ"ש קיבל את בקשתו של עו"ד קידר וקבע דיון למחר בבוקר. 



בבקשה נוספת שהגיש עו"ד קידר לביהמ"ש, ביקש כי יתנהל "עיון חוזר" בתיק. הדרישה הייתה לאור התפתחויות בראיות, הכוללות גרסת אליבי שנמסרה היום לגבי אחד החשודים וכן עדויות הנפגעים מהבקת"ב שהתפרסמו בתקשורת.



אתמול והיום התפרסמו במדיה המשודרת עדות של שניים מנפגעי הבקת"ב. לדברי האחד, הזורק היה אדם מבוגר. הוא אף העריך את גילו בסביבות ה-26. השני טען בתגובה למעצר הילדים, כי זה לא ייתכן, לדבריו לא היו אלו ילדים שביצעו את המעשה. לאור הנ"ל כתב עו"ד קידר כי בלבול בין מבוגר בן 26 לנער בן 12 הינו בלתי אפשרי בעליל ועל כן יש לקיים עיון חוזר בפרשה.



מבית המשפט נמסר כי בבוקר תינתן החלטת שופט בדבר קיום דיון לעיון חוזר בפרשה.

במשטרת מחוז ש"י דוחים את כל טענות 'חננו' בנוגע לפגישה עם העצורים ומציינים כי פעלו על פי הנהלים וכי עורכי הדין כבר פגשו את העצורים. בנוגע לטענות אודות האליבי מציינים במשטרה, כי מדובר בחקירה הנמצאת בעיצומה ועל כן לא ניתן להתייחס לדברים.