אזיקים
אזיקיםצילום: פלאש 90

המתח בין צה"ל לציבור החרדי גואה: המשטרה הצבאית עצרה אישה חרדית, הנמנית על חסידות חב"ד, בטענה שהיא "עריקה מזה זמן רב".

הכל החל בצהרי יום שני כשהאישה פנתה למשרדי המשטרה הצבאית כדי לברר מדוע אינה יכולה לצאת מהארץ והאם יש עליה  "עיכוב יציאה" מהארץ. הפקיד שנכח במקום אכן אישר בפניה כי יש עליה צו עיכוב יציאה והיא "מבוקשת מזה זמן רב".

זו האחרונה ביקשה לטוס לארה"ב לשכונת קראון-הייטס שבניו-יורק לקראת החגים. אולם תחת להסדיר את הנושא בשל העובדה כי מדובר באשה חרדית ואף נשואה, נשלחה האישה לכלא 4, שם הובהר בפניה כי היא תיאלץ לבלות את הלילה מאחורי סורג ובריח.

על פי דיווח באתר COL של חסידות חב"ד, חברי-הכנסת מיכאל בן-ארי ואורי מקלב שיגרו במהלך היום מכתב בהול לשר הביטחון אהוד ברק, בתביעה כי יתערב מיידית בפרשה.

"ד' היא בת למשפחה חרדית שהיתה מועמדת לגיוס שלא הצהירה על היותה דתית, על אף שהיא חונכה בחינוך חרדי ומנהלת אורח חיים כזה", כתבו השניים, "ד' נהגה שלא כחוק כשלא הסדירה את עניין גיוסה / אי גיוסה כשהיתה צריכה להתייצב לשרות.

"אולם, עתה לאחר שנישאה בקשה להסדיר את ענייניה מול המשטרה הצבאית, ומשבאה עם בעלה להסדיר את העניין, נלקחה מיידית לבית המעצר".

"למיטב הבנתנו, וביחד עם הביקורת שיש לנו על ד', מדובר במעשה שלא יעשה. קשה להשתכנע, מה היתה דחיפות המעצר כשהיא עצמה הגיעה להסדיר את עניינה. האם לא היה די בזימון למשפט?

"מעצרה של אישה חרדית נשואה, נתפשת בעיני הציבור כפגיעה חמורה בצניעותה. אנו פונים אליך ומבקשים את התערבותך המיידית לשחרורה של ד'. ואין ספק שמכאן והלאה תתיצב כפי שנדרש למשפט שייערך לה. שם תוכל להציג את טיעוניה ואם יהיה צורך בהענשה, יש למצוא את הדרך שלא ייפגעו גדרי הצניעות".