הנשים הגיעו למוזיאון ופרצו בבכי

במוזיאון גוש קטיף התקיים היום (רביעי) ביקור מרגש של למעלה מ-30 נשים מגני טל שגורשו מביתם לפני כשבע שנים מגוש קטיף. כאשר נכנסו לחדר החושך במוזיאון הבכי פרץ.

למעלה ממחצית הנשים זהו ביקורם הראשון במוזיאון, בניהן נעמי מרמלשטיין שסיפרה לערוץ 7 כשדמעות בעינייה, "לא היה לי את האומץ והיכולת הנפשית להתמודד ואני מתרגשת והתמונות והקולות חוזרים אליי זה לא קל הכל חוזר אליי, הכול מתעורר לחיים".

מארגנת הקבוצה, רחל יצחקי, גם היא תושבת גני טל סיפרה לערוץ 7 על מטרת הביקור, "אני בטוחה שהביקור במוזיאון מאוד קשה לכולנו זה יושב לכל אחת מאיתנו עמוק בפנים ולא תמיד אנחנו רוצות לפתוח את הפצע הזה. אני משתדלות לראות קדימה ורובנו עברנו לבתי הקבע".

יצחקי התייחסה להחלטת בג”ץ לפנות את מגרון, "מדינת ישראל לא למדה שום דבר, הם חושבים שזה רק מעבר דירה אבל אצלנו משפחות נהרסו וצריך הרבה כוחות נפש כדי לקום שוב".

למוזיאון הגיעה גם חסידה מגני טל, "לא היה לי קל לבוא לפה שוב והשתדלתי לשים את הזיכרונות מאחור. לצערי מדינת ישראל לא למדה את הלקח אנחנו שומעים היום על מגרון ואני חושבת כל יום עליהם ואני מצטערת שאני לא מסוגלת לעזור להם".

ברכה קורח סיפרה לערוץ 7, "אני גרה כבר בבית החדש 7 חודשים אבל חוויתי משבר מאוד גדול שנכנסנו לבית החדש, חולה פיזית ונפשית וכך גם בני משפחתי. אני מאמינה שכל עוד ישבנו בבית הזמני בקרוון הייתה תקווה שאנחנו עוד נחזור לגוש קטיף וברגע שעברנו לבית הקבע נסגר משהו עבורנו אני מקווה שילדינו או נכדינו יחזרו לשם".