רון נחמן
רון נחמןפלאש 90

במעמד שרי התמ"ת והמשנה לראש הממשלה, שלום שמחון וסילבן שלום, חנכה בצפת חברת "יוניליוור ישראל" את מפעל בייגל בייגל. זהו המפעל החמישי של החברה בארץ.

כזכור מפעל בייגל בייגל הועתק לאחרונה מאזור התעשייה ברקן בעקבות מפעלים נוספים שנרכשו על ידי תאגידים בינלאומיים שהחליטו להעבירם לתוך תחומי הקו הירוק.

ראש עיריית אריאל רון נחמן תמה מדוע ממשלת ישראל מעודדת בפועל את מדיניות החרם על ההתנחלויות, "כל מיני מפעלים ישראלים שנרכשו על ידי תאגידים בנלאומיים, הועברו מאזור התעשייה ברקן, אני רוצה להזכיר את מולטילוק שנרכשה על ידי גורמים משוודיה והועברה מכאן, כך גם היה עם יקבי ברקן שפשטו את הרגל ומי שקנה אותם העביר את המפעל לחולדה,ועכשיו בייגל בייגל שנרכשה על ידי יונילוור. אני אשרתי לבייגל בייגל לפני למעלה מעשרים שנה להקים את המפעל הזה, והוא היה מפעל לתפארת. ופתאום ברגע שנכנסו חברת יונילוור לבעלות על המפעל, מסיבות פוליטיות הם החליטו להעביר את המפעל לצפת. לצערי הם כבר קיבלו את ההטבות מהמדינה כשהם עברו לברקן ועכשיו הם יקבלו הטבות פעם נוספת".

נחמן, קורא לממשלת ישראל להתעשת על עצמה ולעצור את הגל הזה, "הם רוצים לחסל אצלנו את העסקים, וזה גרוע. אף אחד מהתמ"ת לא דיבר איתנו. בהתחלה הפלשתינים החרימו אותנו, אחר כך דרום אפריקה ובסוף פה בתוך הבית לוקחים לנו את המפעלים  ומעבירים אותם למקומות אחרים, איפה ממשלת ישראל. זה מאוד חמור ואני מתכוון לפנות לשר התמ"ת בעניין".

ראש עיריית אריאל מצהיר שכל הלחצים לא ישברו אותם אלא דווקא יעודדו אותם להמשיך ולהרחיב את הפעילות העסקית ביו"ש, "אזור התעשייה אריאל מערב מתפתח מאוד, עומדים בתור אצלנו, כך שכמה שינסו לפגוע בנו כך אנחנו נלך ונתפתח".

מחברת יוניליוור נמסר בתגובה, כי המניע למעבר הוא משיקול לוגיסטי בלבד ומהרצון למקם את המפעל בסמוך למפעל נוסף של יונילוור ולא הייתה כל התייחסות לשיקולים פוליטיים. לטענתם המפעל הוקם בסמיכות למפעל "ורד הגליל" של יוניליוור, הפועל בעיר צפת מזה 26 שנים, במטרה לרכז את כל ייצור החטיפים של חברת יוניליוור, מתוקים ומלוחים, באזור תעשייה אחד.