רב הישוב בת עין, הרב דניאל כהן, שלח היום מכתב שחולק בתיבות הדואר שביישוב בו התייחס לפרשיית מעצר הילדים החשודים בזריקת בקבוק התבערה.

במכתבו פתח הרב כהן בתקווה כי החשדות בילדים תתבדנה, וכי עצם החשדות והמעצר הן אלו שדורשות את חשבון הנפש. "מעשה שכזה הוא פשע ויותר מכך, הידרדרות מוסרית כלפי התהום שלא מבדיל בין רצח להגנה, בין מלחמה לבין טרור. מעשים כאלה אסורים ומגונים! הם מלמדים על בלבול וחסר בשיקול כל דעת". הרב כהן הדגיש: "זכרו כי מותר למחות על עיוותי הממשלה אבל בצורה חוקית"

"תפילותינו היום שהחשדות בילדינו תתבדנה. עם כל זאת, יש בקישור של בת עין עם פגיעה מכוונת כלפי אנשים עוברי אורח חילול שם שמים והרחקת בנין שלימות הקומה של עם ישראל בארצו. מעשה שכזה הוא פשע ויותר מכך, הידרדרות מוסרית כלפי התהום שלא מבדיל בין רצח להגנה, בין מלחמה לבין טרור, ובין בנין הארץ על ידי כלל העם לבין אנדרלמוסיה ותוהו של איש הישר בעיניו יעשה. וכל זה לפני שבכלל מתברר אם המפגע יצא מבינינו. עצם החשדות והמעצר מחייבים אותנו לחשבון נפש".

לטענתו "מעשים כאלה אסורים ומגונים! הם מלמדים על בלבול וחסר בשיקול כל דעת".

במכתב פנה לילדי היישוב בקריאה להתגייס לצבא ולישיבה: "אל תלכו שולל אחרי רעיונות שמסיתים אתכם להרע. תבנו את עצמכם בתורה ועבודה, תבנו את ארצנו במסירות ועמל, תתגייסו לישיבה או לצבא".

הרב כהן הדגיש בקריאתו: "זכרו כי מותר למחות על עיוותי הממשלה אבל בצורה חוקית. ההתמודדות עם אויבינו צריכה להיעשות בכלים של הכלל בלבד".

בהתייחסותו למקורן של הבעיות איתן מתמודדת ההתיישבות הישראלית בארץ ישראל "אינה בערבים אלא בויכוח פנימי, ערכי-מוסרי, בתוך החברה הישראלית. פגיעות בערבים, מלבד האיסור שבהם, מזיקות לבירור וליבון הויכוח. נכון שאנחנו במאבק עקוב מדם, אבל נכון גם שייעודנו להיות ממלכת כהנים וגוי קדוש שייעודו להביא לגאולת העולם לטוב, לחירות ולידיעת ייחוד השם".