הבד"צים שאינם מוסמכים מטעם הרבנות הראשית לישראל לתת כשרות, ממשיכים לתת כשרות במסעדות ובתי קפה ברחבי הארץ.

בעדכון הכשרות האחרון שפירסמה מחלקת ההונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל, נכתב "בביקורת שנערכה על ידי מפקחי היחידה הארצית בירושלים, נמצאו עסקים כשהם מוצגים ככשרים באמצעות תעודה מטעם גוף המכנה את עצמו בד"צ 'כתר הכשרות - בפיקוח חבר הבד"צ וראש מחלקת הכשרות המפקח הר' מ. סהר שליט"א', וזאת ללא תעודת הכשר כחוק מטעם הרבנות המקומית ירושלים, כך שהציבור נכשל".

ברבנות הדגישו, "הננו להודיע בשער בת רבים כי הגוף הנ"ל אינו מוסמך לתת הכשר ע"י מועצת הרה"ר לישראל ושומר נפשו ירחק".

בראיון שקיימנו לפני מספר חודשים עם מנהל מחלקת ההונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל, הרב רפי יוחאי, הוא סיפר כי "עם הזמן גילינו שקיימים עוד ועוד גופים פרטיים המכונים 'בד"צ' ונותנים תעודות הכשר".

"במקומות אלו, למרות שמצויין כי הם תחת הכשר מהדרין, הבשר לא 'חלק', הירקות אינם מפוקחים, משתמשים באבקת חלב עכו"ם ועוד כהנה וכהנה".

הרב יוחאי הדגיש בראיון כי בשל ריבוי גופי הכשרות ה'קיקיוניים', כלשונו, מומלץ מאוד לדבר עם המשגיח של הרבנות באותו מקום והוא יכול לספר על המצב בבית העסק ללא נגיעות אישיות, "המשגיח לא מקבל יותר כסף אם הוא יגיד שזה מהדרין".

בנוסף לבד"ץ 'כתר הכשרות' נכתב בעדכון הכשרות כי "לאחרונה נתפס משקה אנרגיה NEXT המיוצר באוסטריה ומיובא ע"י חב' "ניקס יבוא ושיווק מוצרי מזון בע"מ", שכם, תוך הצגתו כ"כשר" "חלל" (כשרות של האיסלאם - י.ק.) וזאת ללא כל ציון כשרות מרבנות מוסמכת".

ברבנות הדגישו כי "אין לקלוט משקה זה במקומות המושגחים. יש להסיר מוצר זה מהמדפים ולהחזירו ליבואן ולדווח לנו בכל מקום בו הוא ימצא"

לעדכון הכשרות לחץ כאן.