קרית ישיבת ויז'ניץ
קרית ישיבת ויז'ניץיהושוע לרר, JDN

הפתעה ציפתה להמוני חסידי ויז'ניץ שהתקבצו כהרגלם מדי שבת לסעודה שלישית אצל האדמו"ר שהודיע להם שאינו ראוי לתואר רבי ומעתה הוא מבקש מהם לכנות אותו בתואר 'הרב' בלבד.

על פי דיווח באתר 'בחדרי חרדים' סיפר הרבי לתלמידיו כי קשה לו בכל פעם שהוא מכונה רבי בפי החסידים, וזאת לנוכח התנהגותו בצעירותו. "רבי יעקב קאפיל חסיד מייסד שושלת קאסוב-ויז'ניץ שהיום יום היארצייט, אמר שהאדמו"ר השאיר אריות. אני לא התנהגתי בצעירותי כמו שצריך, ולכן איני ראוי להיות רבי. זו המציאות", מצוטט האדמו"ר באתר.

הדברים נאמרו כאמור בשעת סעודה שלישית בהיכל בית המדרש הגדול בקרית ויז'ניץ בבני-ברק.

האדמו"ר הוסיף וסיפר לחסידיו כי זה מכבר ביקש מבני משפחתו שלא יכנו אותו רבי, וכעת הוא מרחיב את הבקשה גם לקהל החסידים, אם כי לגביהם הוא סבור שלא יוכל לחייבם לנהוג כך.

הרב גם הציג בפני חסידיו את החלופה הראויה לטעמו לתואר הרבי ואמר כי כעת "שרבינו זצ"ל איננו (אביו זצ"ל) יהיו אנשים שירצו לנסוע לרבי אמיתי, לדודי האדמו"ר ממונסי. אני מבקש שלא יעכבו בידם הרי הם רוצים רבי אמיתי".

לקביעתו של האדמו"ר בפני החסידים יש גם השלכות מעשיות מיידיות עבורם. 'בחדרי חרדים' מוסיף ומצטט את המשך דבריו: "היות שהמנהג בויז'ניץ בימים הנוראים להיות עם הפנים לרבי, כעת שאיני ראוי להיות רבי, אני מבקש שלא יעשו כן ולא שום דבר הנוגד את ההלכה. אני מבקש מאלו שעומדים ב'היכל' שיעמדו בשמונה עשרה לכיוון מזרח".

האתר מוסיף ומציין כי בעבר דרש כבר האדמו"ר לחדול מלכנות אותו 'כבוד קדושת' ואכן מפרסומים רשמיים של החסידות ומפרוכות בהם רקום שמו נמחקו האותיות 'כ"ק'.