מקום עבודה
מקום עבודהצילום: פלאש 90

"משכני, אחריך נרוצה, הביאני המלך חדריו נגילה ונשמחה בך...", זה הפסוק שעל בסיסו נכתב הספר 'צהר לנישואין – חופה ומשפחה במבט רעיוני'. כך על פי הקדמת עורך הספר, הרב עזריאל אריאל, המשמש כרב הישוב עטרת וחבר מערכת 'צהר'.

בספר החדש בהוצאת 'דני ספרים', ניתן למצוא אסופת מאמרים ממגוון רבנים ומומחים. אמנם רובם של המאמרים פורסמו בעבר בכתב העת של הארגון אך צורפו לספר מספר מאמרים חדשים.

בין הכותבים נמצאים הרב יהושע נויבירט, הרב יעקב אריאל, הרב יובל שרלו, ד"ר חנה קטן, הרב אריה שטרן ועוד ועוד.

היתרון הגדול של ספר זה הוא שניתן למצוא בספר אחד, מאמרים רבים המלמדים את הקורא על המשפחה היהודית מהפן האמוני. הקורא יכול לקחת בחיקו ספר אחד ולמצוא בו מגוון מאמרים העוסקים במגוון נושאים בהכנה לחתונה ובחיי הנישואין.

בין הנושאים ניתן למצוא פרקים על תכנון המשפחה, דחיית לידה ראשונה לזוג צעיר, על תקופת האירוסין, על מעמד האישה ועוד.

אחד מהמאמרים החדשים בספר ואולי הבולט שבהם הוא מאמרם של עורך הספר הרב עזריאל אריאל ורעייתו חדווה אריאל שהיא עובדת סוציאלית וכן הרב דוב ברקוביץ המשמש כראש בית המדרש 'בית אב' בירושלים.

המאמר עוסק בנושא 'צניעות במקומות העבודה' – נושא כל כך מצוי בימינו שנשאלו עליו שאלות רבות.

המאמר עוסק בהדרכה מעשית למציאות כזו והכל מתוך הנחת יסוד, לפיה "ראוי שכל אדם יכיר את רגישותו האישית ללא אשליות ומתוך אחריות אישית להדרכת השולחן ערוך – 'להתרחק מנשים מאוד מאוד'.

לשם הורדת הרעיונות למעשים, הוסיפו הכותבים גם שני פרקים מיוחדים, האחד מתמקד ב'הנחיות לעובד' והשני 'הנחיות למעביד', כך שכל צד יוכל לדעת מה עליו לעשות, בתקווה שהכל יבוא על מקומו בשלום.