נתניהו והשופט לוי
נתניהו והשופט לויפלאש90

יו"ר ועד המתיישבים בבנימין, איציק שדמי, מסכם ביומן ערוץ 7 את פרשת מגרון וסובר כי העתיד, הן לגבי מגרון והן לגבי ההתיישבות כולה, תלוי כעת אך ורק בהתנהלותה של הממשלה ובעיקר בהתנהלותו והחלטותיו של העומד בראשה, בנימין נתניהו.

"כל נושא ההתיישבות תלוי במה שתעשה עכשיו הממשלה. הממשלה מינתה את ועדת השופט לוי והיא אמורה כעת להסדיר את כל הבעיות שהתגלו בפרשות מגרון, שכונת האולפנה, גבעת אסף ועוד. ראש הממשלה לא אזר אומץ להביא את המסקנות לדיון. החלטה הייתה פותרת בעיות", הוא אומר ומגדיר את האופן בו הסתיימו פרשות מגרון ושכונת האולפנה כהישרדות בלבד בעוד הסוגיה דורשת מענה מקיף ורחב הרבה יותר.

באשר לחזון אודות מגרון אומר שדמי כי היעד והחזון כעת הם הקמת שני ישובים, ולטעמו במידה שאכן יאמץ ראש הממשלה את דו"ח השופט לוי ניתן יהיה להסדיר בחוק את מעמדן של שתי הגבעות ולהביא להקמתם של שני ישובים, אך אם לא יבחר לעשות כן עתיד ההתיישבות כולה בסכנה שכן "שלום עכשיו לא ירפו. הם יתקפו שכונות וישובים קטנים, וגם אם ישובים גדולים לא יפגעו הקטנים כן יפגעו גם אם ראש הממשלה יפזר מדי פעם סוכריות כדי להרגיע את שני הצדדים".

"יש לראש הממשלה כל הכלים כדי להגיע לפתרון כולל של הבעיה, אבל הוא לא עושה זאת מנימוקיו שלו ואני חושש שזה נעשה מחוסר אומץ. אני לא מאמין שאלו  האמריקאים כי להם לא משנה עוד מגרון או פחות מגרון וגם הם הבינו שההתיישבות לא תחוסל. הוא חושש מהשמאל שרואה כניצחון כל הרס קטן".

שדמי מוסיף ואומר כי אם אכן ימשיך נתניהו בדרכו זו הרי שלא יוכל להמשיך להיות מועמד הימין לראשות הממשלה. "נצטרך להסיק מסקנות", הוא אומר ומציין כי במידה ואכן, כדברי השר אדלשטיין יעלה ראש הממשלה את דו"ח השופט לוי לדיון בועדת השרים הרי שיוכל לתקן את שורת מחדליו ההתיישבותיים, מחדלים שהחלו בהכרזתו על חזון שתי המדינות, המשכו בהקפאה והגיעו עד פרשת מגרון והעמידה הבעייתית מול בג"ץ. "אם הוא לא יאמץ את דו"ח לוי הוא יגמור את הקריירה שלו מבחינת הימין".