כצל'ה
כצל'הצילום: פלאש 90

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה), שיגר היום (שלישי) מכתב לשר החינוך, גדעון סער ,בעקבות תופעת שכחת הילדים ברכבים.

כצל'ה דרש במכתבו להורות למורים ולגננות ליצור קשר עם ההורים מיד עם תחילת היום במידה שבנם לא הגיע לגן/לביה"ס.

"מידי שנה, נשכחים ילדים רבים ברכב, חלקם נפגעים או אף מוצאים בהם את מותם", פתח כצל'ה את מכתבו, "מקרה מזעזע נוסף כזה ארע בשבוע שעבר כאשר מחנך שכח את ילד חברו ברכב, דבר שהתגלה רק כעבור שעות רבות והילד כבר נפטר".

כצל'ה ציין כי בעקבות מקרים אלו, הוא הגיש לפני כשנתיים וחצי הצעת חוק להתקנת חיישן ברכב שיתריע על שכחת ילד, "לדאבון ליבי משרד התחבורה משתהה בכל השנים הללו באישור החקיקה חרף פגישותינו וניסיונות התיאום מצידנו", כתב.

יו"ר האיחוד הלאומי ציין במכתבו כי רבים מאירועי שכחת הילדים ברכב, ובעיקר האירועים הקשים שמסתיימים באובדן חיי אדם, מתרחשים כאשר הילד בדרכו לבית הספר או לגן, "ההורים סבורים שילדם נמצא בבית הספר, המורים חושבים שהילד חולה או נעדר מסיבה הידועה להורים, וכך איש לא טורח לבדוק האם הילד נשכח ברכב".

"בקשתי מכבוד השר היא כדי למנוע אובדן חיי אדם יש להוציא בדחיפות הנחייה לכל מערכות החינוך להתייחס בדקות הראשונות של מסגרת הלימודים לכל חיסור של תלמיד. במקרה שתלמיד נעדר, יצור בית הספר קשר מיידי עם ההורים ויבדוק האם ההורים מודעים לכך או לא".

כצל'ה ציין כי במסגרת הטכנולוגיה העכשווית בידיו של כמעט כל הורה מכשיר טלפון נייד ובקלות רבה ניתן לברר בוודאות את מיקומו של תלמיד ולהציל נפשות, "בשל ערכם הקדוש של חיי אדם, יש צורך להוציא הנחיה זו בדחיפות ולמנוע בכל יום אפשרות נוספת של שכחת ילד ברכב".