ג'רמי גימפל
ג'רמי גימפלאמיתי סלומון

המועמד לכנסת ואיש ההסברה ג'רמי גימפל הודיע השבוע כי ימליץ לאלפי המתפקדים שצירף לבחור לתפקיד יו"ר התנועה רק במועמד שיתחייב לאחד בין המפלגות, גם אם זה יגרום לו באופן אישי להפסיד את מקומו ברשימת הבית היהודי.



דבריו נאמרו על רקע השמועות במחנה הלאומי בדבר כוונת חלק מהמועמדים שלא לאחד את "הבית היהודי" ו"האיחוד הלאומי" לקראת הבחירות הקרובות לכנסת.



ההודעה, שהועברה לשלושת המועמדים לראשות המפלגה, עשויה להיות משמעותית ביותר, משום שהכוח שצבר גימפל בשלושת החודשים האחרונים במפקד דוברי האנגלית, אשר עבר השבוע את קו 3,000 המתפקדים, עשוי לדעת פרשנים רבים, להטות את הכף לכל אחד מהכיוונים ולהכריע מי יבחר לתפקיד יו"ר המפלגה בתחילת נובמבר.

"מטרתי העיקרית מעולם לא היתה רק להגיע לכנסת, אלא לשרת את עם ישראל בצורה הטובה ביותר – ללא נסיגות אידיאולוגיות ובלי אינטרסים אישיים שעשויים להעיב על החלטותי" - הודיע היום גימפל - "הקבוצה שלי לא תעמוד מאחורי מועמד לראשות המפלגה שלא יתמוך באחדות בין הפלגים השונים בקרב הציבור הדתי לאומי".



"האתגר המשמעותי ביותר הניצב בפני הציבור שלנו היום הוא האחדות" – אומר ג'רמי גימפל – "ואנו נעשה כל שביכולתנו להבטיח זאת - גם אם בעקבות כך לא אשב בכנסת הבאה. ההבדל בין מפלגה מאוחדת לבין פלגים עצמאיים הוא בדיוק ההבדל בין רלוונטיות וחוסר רלוונטיות - וזאת בימים בהם עם ישראל זקוק לקול ציוני דתי צלול וחזק יותר מאי פעם".

בימים אלו עמל גימפל לגבש הסכם כתוב בין המועמדים לראשות המפלגה לבין מפלגת האיחוד הלאומי, "רק המועמד שיצהיר בפומבי על מחויבותו לאיחוד – יזכה בתמיכתנו. נקודה".