לנדאו
לנדאופלאש 90

בעקבות פיזור ישיבת הקבינט המדיני-בטחוני היום, אמר השר עוזי לנדאו, חבר הקבינט מטעם ישראל ביתנו: "ראש הממשלה צדק בהחלטתו. ההדלפות הללו, שחוזרות ונשנות, הן דבר שפוגע בביטחונה של מדינת ישראל. ככה אי אפשר להמשיך. יש לחייב את כל משתתפי הדיון, כולל שרים ואנשי מערכת הביטחון והמודיעין, לעבור בדיקת פוליגרף. עד שלא יימצא המדליף, אי אפשר יהיה לכנס שוב את הפורום הזה".

השר מיכאל איתן מנגד קורא להסמיך פורום מצומצם לטיפול באיום האיראני: "אסור שמכת ההדלפות תבטל את חובת ההתייעצות. ראוי שראש הממשלה יקים צוות שרים מצומצם יותר מהקבינט לטיפול באיום האיראני ושהממשלה תסמיך את הצוות לקבל החלטות על דעתה. הכישלון של פורום הקבינט המדיני בטחוני בשמירת הסודיות מוכיח שגם הממשלה שבה מכהנים 29 שרים, לא תצליח לקיים התייעצויות ללא הדלפות. הפשרה הראויה היא פורום קטן שיוכל לקיים דיונים ולהחליט ללא זליגות מידע מיותרות ומסוכנות".



בלשכתו של השר איתן מזכירים את פנייתו כבר בחודש שעבר לראש הממשלה בבקשה להסמיך את השמינייה לקבלת החלטות בנושא זה. בין השאר כתב השר במכתבו כי: "...לא ניתן לדון ולהחליט בפורום של 29 שרים, בנושאים המחייבים סודיות מרבית כגון הסוגיה האיראנית מבלי שידלפו החוצה לאוויר העולם. מתוקף תפקידי כשר, גם אם איני שותף לדיונים ולהחלטות בוועדות שרים, אני אחראי לפעילות הממשלה, כמו כל שאר השרים, כחלק מהאחריות הקולקטיבית. האחריות הזו מחייבת אותי לוודא כי אם עומדת להתקבל החלטה כזו או אחרת, מחוץ למליאת הממשלה, היא תתקבל בפורום מוסמך, מעודכן ובעל גיבוי ציבורי רחב ככל שניתן... על כן, אני מבקש להציע כי הממשלה תסמיך את פורום השמינייה לקבל את ההחלטות בנושא".

נזכיר כי ראש הממשלה הודיע היום על פיזור ישיבת הקבינט בעקבות הדלפה לתקשורת מתוך התייעצות שהתקיימה אתמול סביב הנושא האיראני.