תלמידים
תלמידיםפלאש90

החמ"ד הולך וגדל. במהלך החודשים האחרונים פנו למינהל החינוך הדתי מספר בתי ספר מהחינוך המוכר שאינו רשמי, הידועים גם כבתי ספר תורנים וביקשו להצטרף לחינוך הממלכתי דתי ביניהם מספר בתי ספר של תנועת ש"ס. כך מספר היום ראש מינהל החינוך הדתי, ד"ר אברהם ליפשיץ.

לדבריו בתי הספר הללו מצטרפים למגמה חדשה בחינוך התורני המשתייך ל"מוכר שאינו רשמי" ומצטרפים לחמ"ד.

בראש בתי הספר ניצב בית ספר 'חורב' מירושלים שלאחר עשרות שנים בהן הוא השתייך ל"מוכר שאינו רשמי" ביקש להצטרף החל משנת הלימודים הקרובה לחינוך הממלכתי דתי. מלבד חורב, הצטרפו לפני שנה בית ספר 'מורשה' ובתקופה הקרובה אמור להצטרף לחמ"ד תלמוד תורה נריה.

"הסיבה לנהירה לחמ"ד בשלב זה היא ככל הנראה הרצון של בתי הספר התורניים לאפשר לתלמידיהם ליהנות מרמה גבוהה של לימודי חול לצד לימודי קודש אותם מאפשר החמ"ד", אומרים בחמ"ד.

יצוין כי עם פתיחת שנת הלימודים חגגו השבוע בהנהלת החמ"ד את הגידול העקבי במספר המוסדות ובמספר התלמידים. החל משנת תשס"ו ועד לשנת תשע"ב נרשם גידול של 14% במספר בתי הספר של החמ"ד וכן גידול של 6% במספר התלמידים.

השנה נפתחו כעשרה מוסדות חדשים בחינוך היסודי. בין בתי הספר שנפתחו השנה: בית הספר בני דקלים, שישרת את קהילת מגורשי גוש קטיף המתגוררים באזור אמציה. לכיתה א' בבית הספר נכנסו ילדים שנולדו לאחר הגירוש. סביב בית הספר יקום בעתיד, בע"ה ישוב חדש.

"החמ"ד הולך וגדל", מציין ד"ר אברהם ליפשיץ ראש מנהל החינוך הדתי,  "הורים רבים הן מסורתים הן דתיים והן תורניים בוחרים בחמ"ד. החמ"ד נותן מענה לכולם, ומשפחת החמ"ד שמחה לקבל תחת כנפיה את כל הגוונים כולם".