שי ניצן. חוזר בדלת האחורית
שי ניצן. חוזר בדלת האחוריתפלאש 90

פעילים מהמחנה הלאומי בליכוד שולחים בשעות האחרונות לשרי הממשלה הודעות טקסט הקוראות להם להתנגד למינוי שי ניצן שיובא לאישור בישיבת הממשלה ביום ראשון. נזכיר כי היועץ המשפטי לממשלה החליט אמש למנות את ניצן לתפקיד משנה ליועץ ל"תפקידים מיוחדים".

בהודעה שהפיצו "מטות ערים" בדואר האלקטרוני נכתב על המינוי הצפוי, "זהו אסון ממש. שי ניצן הוא צורר התיישבות. אם יקבל את המנוי, הוא יעשה הכל כדי להרוס ולהחריב כל חלקה טובה ביהודה ושומרון".

הפעילים כותבים לציבור, "אנא היזכרו בהשקפת העולם השמאלית שלו: שי ניצן היה אחראי בגאווה למעצרים האינסופיים נגד מתנגדי גירוש גוש קטיף, כולל אפילו ילדים קטנים, ומצד שני היה אחראי לסגירת תיקים סיטונאית לשוטרים האלימים בפוגרום עמונה".

פעילי מטות ערים קוראים לציבור לשלוח הודעות טקסט לשרי הממשלה ולדרוש מהם לסכל את המנוי הזה.

הפעילים אף מציעים ניסוח אפשרי להודעה: "חיוני להצביע נגד מנוי מסוכן של שי ניצן! יש להתבטא בתקשורת!! לדפוק על השולחן!! וכמובן - להגיע ביום א ולהצביע נגד". להודעה מצורפים מספרי הטלפון וכתובות המייל של השרים.

בנוסף קוראים הפעילים – "מי שמכיר שר או עוזר של שר -- אנא לצלצל אליו דחוף. ולדרוש שהשר יגיד לנתניהו: לאן הגענו, שממשלה לאומית תמנה מועמד כמו שי ניצן?".

נציין כי מדובר בתפקיד חדש שנוצר עבור ניצן, שהיה המשנה לפרקליט המדינה והתמודד על תפקיד פרקליט מחוז ירושלים.

במשרד המשפטים תירצו אמש את המינוי בטענה, ש"המשרה החדשה נוצרה לבקשת היועץ, על מנת לסייע לו לטפל במגוון נושאים רגישים המגיעים לפתחו ונובעים מהמציאות הביטחונית, המדינית והבינלאומית המורכבת של מדינת ישראל".

ניצן כזכור עמד, בין השאר, מאחורי חקירות המשטרה שנפתחו בעקבות פרסום הספר "תורת המלך", במסגרתם נחקרו כותבי הספר ורבנים "נותני הסכמה". לאחר שהרב דב ליאור והרב יעקוב יוסף, שנתנו הסכמה לספר, סירבו להתייצב לחקירה ונעצרו, נערכו בירושלים הפגנות סוערות בין היתר מחוץ לביתו.