לא יתכן. ריבלין
לא יתכן. ריבליןפלאש 90

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין נפגש הבוקר עם ראש ממשלת בוואריה ויו"ר הבונדסראט - הבית התחתון הגרמני, מר הורסט זיהופר  (Mr. Horst Seehofer) במסגרת ביקורו הרשמי בישראל ודן עמו בנושאים מדיניים ובשת"פ בין ישראל לגרמניה. 

בסוגיה האיראנית אמר ריבלין לעמיתו כי הגרעין האיראני מאיים על קיומנו, וכי "אין כאן ניסיון מצד ממשלת ישראל להפגין נחישות יתר או תוקפנות. ההתפתחויות האחרונות מלמדות שעלינו להיות ערוכים לכך שגם הפעם העולם יישב על הגדר. חובתו של ראש הממשלה להתכונן למצב שבו העולם יעמוד מנגד ולא יעשה דבר מול איום שמרחף על ישראל, ועל העולם כולו. ניסיון העבר מלמד שעלינו ליטול את גורלנו בידינו ולא לסמוך על אף אחד שיעשה את העבודה בשבילנו".

ריבלין הוסיף, "מתקבל הרושם שגם כאשר מדינות העולם החופשי מצהירות שאסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני מדובר במס שפתיים. המאבק המנוהל היום חייב להיות נחוש יותר וחד משמעי. אסור שההיסטוריה שוב  תוכיח שהעולם נשאר על הגדר". 

יו"ר הכנסת התייחס ליוזמה שמובילה גרמניה לסימון מוצרי חקלאות שמקורן בהתנחלויות, ואמר, "המהלך יגרום נזק לישראלים ולפלסטינים כאחד. פלסטינים רבים עובדים בחקלאות אצל מעסיקים ישראלים בבקעת הירדן ובאזור יהודה ושומרון, ומהלך זה יחריף עוד יותר את המשבר הכלכלי ברשות הפלסטינית, משבר חמור ממילא.

לדבריו, "כל צעד כזה מרחיק את הצדדים משולחן המשא ומתן, ועל הממשלה הגרמנית לבטלו". 

יו"ר הבית התחתון הגרמני הודה למארחו, ואמר כי "היחסים בין ישראל לגרמניה ידידותיים מאוד. אנו תומכים בשאיפה של ישראל לשלום ולחיים בגבולות בטוחים, ונמשיך בתמיכתנו לחיזוק בטחונה של מדינת ישראל". 

מר הורסט זיהופר (63) משמש כראש ממשלת בוואריה בארבע השנים האחרונות, כנשיא הבונדסראט (הגוף הפרלמנטרי המייצג את 16 המדינות המרכיבות את גרמניה ברמה הפדרלית) והוא עומד בראש  מפלגת CSU. כיהן בעבר כשר החקלאות הפדראלי וכשר הבריאות הפדראלי. זיהופר יזם והעניק את חסותו לפתיחת הקונסוליה הישראלית במינכן לפני כשנה וישתתף בטקס יום השנה ה-40 לזכר הספורטאים שנרצחו באולימפיאדת מינכן.