הבית היהודי
הבית היהודיטוב רואי

עם תום המפקד למפלגת 'הבית היהודי', הסכימו שלושת המועמדים לתפקיד יו"ר המפלגה לקיים עימות חזיתי.

העימות הראשון בין שלושת המועמדים, שיתפרסם בשבועון "מעייני הישועה", היה לא קל ולעיתים אף לא נעים. העקיצות שלעיתים נראה שיהפכו לעימות של ממש גרמו לא פעם לאי נוחות קלה.

השר הרשקוביץ האשים בחריפות את אורלב כי לא נתן לו יום אחד של חסד לשמש כיו"ר המפלגה, "התוודעתי לכך שאומנם ועדה ציבורית בחרה בי אבל הועדה סיימה את עבודתה בטרם עת והייתי לכוד באותה מסגרת של המנגנון הישן ואני מוצא את עצמי כמספר 1 ברשימה שאני אפילו לא היו"ר. ח"כ אורלב הוא היו"ר".

מבחינת שר המדע, לא רק חילונים במפלגה, כמו שרוצה בנט אלא יותר מזה, "לדעתי צריך לפתוח את המפלגה ככל שאפשר, השאלה אם חילונים או לא, לא צריכה בכלל לעלות על הפרק מצידי שיהיו אפילו לא יהודים".

אורלב מצידו לא נשאר חייב ותקף בחזרה,  "צריך להבין הציבור שלנו לא הולך אחרי כוכבים. אני מחבק את נפתלי בנט, אבל אני מציע לו, תהיה קודם ח"כ. להיות בלשכה של ביבי ובמועצת יש"ע זה לא העולם הפוליטי האמיתי".

לשר הרשקוביץ אמר אורלב, "צריך להתאחד ואת זה יכול לעשות רק פוליטיקאי מנוסה, כאשר עומד בראש פוליטיקאי לא מנוסה זה חלק מהגורם לפילוגים".

ואפילו איילת שקד לא יצאה נקייה:"אני לא אוכל להסתכל בעיניהן של בנותינו ונשותינו, שהן פאר היצירה, אם לא תיבחר אישה דתית אחת לרשימה ומי שתייצג את האישה הדתית-לאומית זו אישה שמצהירה על עצמה כאישה חילונית".

בנט מצידו תקף חזיתית את שני הפוליטיקאים המכהנים, אורלב והרשקוביץ, "נמאס לציבור להיות גבאי שתמיד מלטפים אותו וזורקים לו כמה מיליוני שקלים כדי שיהיה בשקט אבל אין לו שום השפעה".

"אנו קבוצה שבאה לחולל שינוי עומק, מהפכה. לא צריך לפחד להיפתח, צריך להפסיק להתעסק בתקנונים ומנגנונים, וועדות ועוד. הסיבה של כל הניסיון של עמיתי המכובדים שהביאו את המפלגה משנים עשר מנדטים לשלשה, זה בגלל שהם הפכו להיות לא רלוונטיים. המפלגה הפכה להיות לא רלוונטית לחברה הישראלית".