תוקף. סלומיאנסקי
תוקף. סלומיאנסקיפלאש 90

חבר הכנסת לשעבר וסגן נשיא מכון לנדר, ניסן סלומיאנסקי, המתמודד לרשימת הבית היהודי, קורא לאחדות בראיון לערוץ 7 לקראת ראש השנה.

לדבריו, מפקד הציונות הדתית הוכיח שהציבור מאמין באיחוד, "מפלגת הבית היהודי- המפד"ל החדשה, לקחה סיכון עצום והחליטה לעשות צעד שלא עשתה ב-64 שנות קיומה, לערוך פריימריז, גם על היו"ר, חברי הכנסת, חברי מרכז ומועצות סניפים. זה נעשה באווירה פוליטית לא פשוטה אך ההישג הוא עצום. התפקדו חמישים אלף איש - זה מדהים בכל קנה מידה, אפילו מפלגת העבודה הגיעה רק לשלושים אלף".

הוא מביע תקווה כי אלו שייבחרו יראו את האיחוד כמטרה נעלה וילכו איתה עד הסוף, "הציונות הדתית בקדנציה האחרונה התאפיינה בעשייה אדירה אך בתחום הפוליטי הייתה על הפנים. לציונות הדתית אין השפעה בממשלה הנוכחית, יש עיוות עצום בין העוצמות בשטח לכוח הפוליטי. אני מניח שהבחירות יוקדמו וזה אומר שאנחנו חייבים ללכת בבחירות הקרובות ברשימה אחת של הציונות הדתית בלי פיצולים. אם תהיה רשימה אחת, נעבור את העשרה מנדטים. אם נתמיד בזה, נעבור גם את ה-15 מנדטים ונהפוך לגורם משפיע באופן דרמטי".

על ניסיונות לחבל באיחוד אומר סלומיאנסקי, "בכל דבר טוב תמיד יש כאלו המנסים לחבל, שועלים קטנים שמחבלים בכרם. אני מקווה שנדע להתגבר על זה, זה גם תלוי בפריימריס, שאלו שיבחרו יהיו כאלה שליבם עם הנושא הזה. בשיחות רבות גם עם רבני האיחוד הלאומי, לכולם ברור שחייבים ללכת ביחד ברשימה אחת, כדי שנוכל להגיע לעוצמות. הציבור במפקד הוכיח שיש תקווה ואני מקווה שאלה שייבחרו יספקו את הצורך באחדות".