כריסטובר סטיבנס
כריסטובר סטיבנסממשל

פרטים נוספים עולים בימים האחרונים בחקירת מותם של שגריר ארה"ב בלוב, כריס סטיבנס, ושלושה עובדים נוספים בקונסוליה האמריקאית בבנגאזי במהלך מתקפת טילים על המתחם.

סוכנות AFP מדווחת כי לובים רבים ניסו להציל את השגריר לאחר שמצאו אותו בחדר נעול ומלא עשן.

"האם יש רופא בסביבה? האם מישהו מכיר רופא?" נשמע מישהו שואל בתיעוד וידאו שהגיע לסוכנות.  בצילום אחר נראים מפגינים גוררים אדם מחוץ לבניין שנשרף בלהבות ונראה כי מדובר בשגריר.



אחד המפגינים נשמע אומר "הוא מת", בעוד שאחרים צועקים "הוא חי, הוא חי. תוציאו אותו מכאן", ואחריו צעקות "אללה הוא אכבר".



אחד מעדי הראייה למתקפה אמר לסוכנות הידיעות כי "היו אנשים שהגנו על הקונסוליה אך היו אחרים שניסו לבזוז אותה", אמר. אחמד אל פרג', עיתונאי מקומי גילה כי אנשים פרצו למתחם, "השגריר התגלה במקרה, כאשר מישהו דרך עליו". לדבריו, "האנשים לא ידעו כי מדובר בשגריר אלא רק שמדובר באמריקאי לכוד בחדר", סיפר.

לדבריו, המפגינים שהוציאו את השגריר מהקונסוליה ניסו לעזור ולא ידעו את זהותו. "אנשים ניסו לפנות מקום כדי שהשגריר יוכל לנשום", אמר אחמד שמסי, שהיה עד לרגע.



אדם נוסף סיפר כי "המפגינים סביב המתחם היו מבוהלים. הם רצו להציל את השגריר בכל מחיר. הגעתי ובדקתי את הדופק שלו, אבל לא היה לו דופק", אמר. בדקות שאחרי עדויות אלה ניסו רופאים רבים להחיות את השגריר אך הוא ככל הנראה מת מחנק.

בלוב עדין אין מי שלוקח אחריות למתקפה הברוטלית נגד נציגי ארה"ב במדינה. יו"ר הפרלמנט בלוב, מוחמד אל מגראפי, האשים במתקפה "כמה קיצונים זרים" שחדרו למדינה.