אימון. אילוסטרציה
אימון. אילוסטרציהצילום: דו"צ

חטיבת כפיר, הידועה בהתמחותה והתמקצעותה בלוחמה בטרור באזור יהודה ושומרון, תוכיח כעת את יכולותיה המרובות בשטחים הרחוקים יותר בגזרה הדרומית, כך מדווח אתר צה"ל.

גדוד חרוב של החטיבה ערך השבוע תרגיל מסכם בבסיס צאלים שבנגב, לקראת התעסוקה הקרובה בגזרת עזה.

"אנחנו נכנסים לגזרת הבט"ש הכי חמה בארץ", קבע מפקד חטיבת כפיר, אל"ם אודי בן מוחה, בראיון לאתר צה"ל. "מצפה לנו אתגר שחשוב מאוד לחטיבה, וההכנה אליו כללה את התרגיל, שהוכיח את מוכנותו של הגדוד ואת מסוגלותו לפעול בתנאים קשים כנגד כל אויב", הוא הסביר. בחטיבה אומרים כי ההיכרות עם השטח טובה מאוד, וכי "ישנה תחושת אתגר ויש רצון רב בגדוד להצליח".

אל"ם בן מוחה ציין כי הגדוד הינו גדוד חזק בעל מורשת ומסורת, אשר מורכב מאנשים איכותיים, וכי הוא בטוח ביכולותיו. אחד הביטויים לכך הוא ההחלטה להפיכת הגדוד לסיירת הראשונה בחטיבה בשנים הקרובות.

את סדרת האימונים וההכנות חתם השבוע התרג"ד. לאחר ההוראה שניתנה מה"קודקוד" בקשר, החלו החיילים בהובלת המג"ד את האימון, שהחל בשעות ערב והסתיים בשעות הבוקר המאוחרות. באימון תרגלו הלוחמים תקיפת מוקדי שיגור רקטות וכיבוש יעדי אויב, ביצעו אקט של בימוי אויב, חלקם במדי האויב וערכו תרגיל דו צדדי. לאחר הליכה של שבעה קילומטרים בגבעות החול, תקיפת אזור משגרים ואימון יבש בשטח בנוי, המשיכו החיילים את ההליכה הארוכה לכיוון שטח פתוח, ובו החלו בתרגיל הרטוב עם כוחות שריון, תותחנים והנדסה. בניצוחו של המג"ד, סא"ל יואב צוקרון, החלה התזמורת לנגן בבת אחת על כליה הייחודיים הכוללים פצמ"רים, מקל"רונים (מקלעי רימונים) וכלי הנשק השונים, ובכך סיימו את התרג"ד שהכין אותם היטב לכל איום אפשרי בגזרה החדשה.

בתוך כך, ההכנות בגדוד לקראת הקו היו רבות ואינטנסיביות, והתחילו בהבנה עמוקה של מרחב עזה. "לקראת התעסוקה הקרובה בקו עזה העברנו הכנות מנטאליות ופיזיות לחיילים. קיימת תחושה גדולה של שליחות בגדוד, ושחובת ההוכחה היא עלינו. גדוד חרוב וחטיבת כפיר קיבלו הזדמנות ייחודית ועלינו להוכיח כעת את יכולותינו כראוי", סיפר סגן מפקד הגדוד, רס"ן איתי זיגדון.

אל"ם בן מוחה הדגיש כי "אין שאלה האם נהיה בעתיד חטיבה מתמרנת כי אנחנו כבר שם. האימון הנוכחי נעשה בשיתוף עם החילות השונים, והגדוד נראה ומתאמן כמו כל גדוד חי"ר אחר. הצעדים המשמעותיים בחטיבה כבר נעשו: היכולות נדרשות החל מקורסי הפיקוד, כאשר החיילים נדרשים לעמוד באותם הישגים הנדרשים בכל היחידות הלוחמות, באותם אזורים ולכן אין כל הבדל. הלוחמים, מפקדי המחלקות ומפקדי הפלוגות חיים כיום מציאות של קרב משולב ביחידה מתמרנת".

גם סגן מפקד גדוד "חרוב" בטוח בהצלחת הגדוד בקו החדש-ישן, שפגשו בעת מבצע "עופרת יצוקה". "מהיכרותנו הרבה עם אזור יהודה ושומרון, אנחנו מביאים עמנו לקו הנוכחי ידע מקצועי רב, שנובע מפעילות הבט"ש ומהמוכנות המבצעית", הסביר רס"ן זיגדון, "אנו מגיעים לכל אתגר ממקום של למידה ורצון להכיר דברים אחרים, ומבצעים התקדמות מאוד מהירה. בתוך שבע שנים מאז הקמתה, החטיבה תופסת קווים נוספים בצפון ובדרום, ואנחנו אלה שזכו לבנות אותה". לדבריו, "הייחודיות שלנו, מהכומתה המנומרת ועד להצלחות בשטחים, מצמצמת בוודאות כל פער אפשרי, שהיום כבר לא קיים".