כסף
כסףצילום: פלאש 90

לקראת החגים יוצאת תנועת 'אמנה' במבצע 'מוסיפים דירות ביש"ע'. התנועה מחדשת את הפעלתה של קרן ההלוואות שנועדה לאפשר לתושבי יש"ע להוסיף יחידות דיור להשכרה. המטרה: הוספת תושבים ביהודה ושומרון.

באמנה מציינים כי עד היום נבנו באמצעות הקרן קרוב ל-500 יחידות דיור, המשמעות היא למעשה תוספת להתיישבות בהיקף של עוד ישוב גדול.

החל מהשבוע יוכל כל תושב ביהודה ושומרון המעוניין בכך לקבל הלוואה מתנועת התיישבות אמנה ולבנות בעזרתה יחידת דיור נוספת שתשמש להשכרה.

במסגרת קרן יח"ד, יחידת דיור, יכול כל תושב ביש"ע לקבל סכום של 85 אלף שקלים כדי להגדיל את ביתו, לבנות יחידת דיור נוספת ולהשכיר אותה. את ההלוואה מחזירים הלווים תוך 6 שנים. תנאי ההלוואה נוחים יחסית להלוואות המקבילות המוצעות בבנקים: הריבית נמוכה וקבועה והלווים לא נאלצים לקחת סיכונים כלכליים כמקובל בדרך כלל בהלוואות של הבנקים.

יצוין כי המבצע מתקיים זו הפעם השלישית. בפעמיים הקודמות נבנו במצטבר כאמור קרוב ל-500 יחידות דיור בכל רחבי יהודה ושומרון, חלקן כתוספות לבתים קיימים וחלקם כיחידות נפרדות להשכרה.

הרעיון לפרויקט הראשוני נולד כשבתנועה הבינו שכדי לפתור את מצוקת הדיור יצטרכו להזרים ליש"ע קראוונים רבים ולהשכיר אותם. מבצע הזרמת הקראוונים אמור היה לעלות ל'אמנה' 40 מליון שקל, סכום לא מבוטל ובתנועה החליטו לקדם פתרון חלופי בדמות הקמת הקרן שתסייע בהלוואות ייחודית לתושבים המבקשים להגדיל את דירותיהם או לבנות יחידות דיור להשכרה. "כל הצדדים מרוויחים", מסבירים באמנה, "גם הרווחנו עוד משפחות רבות ביש"ע, וגם התושבים יכולים  להגדיל את הבית ולהשכיר את היחידה החדשה. באמצעות השכירות הם יכולים להחזיר את ההלוואה ואחרי 6 שנים כשהמשפחה, ב"ה, מתרחבת, הבית גדל בהתאם".

יצוין כי המבצע הנוכחי מוגבל לקצת יותר ממאתיים יחידות. "כל הקודם זוכה", מדגישים שם.