הרב יאשיהו פינטו
הרב יאשיהו פינטוחברון

המיליארדר היהודי אדוארדו אלשטיין מארגנטינה חתם על כניסה לחברת גנדן יחד עם נוחי דנקנר במשרדו של אלשטיין במרכז בואנוס איירס, לאחר שהשניים קיבלו את ברכתו של המנהיג הרוחני הרב יאשיהו פינטו אליו הם מקורבים.

הרב פינטו הגיע בסוף השבוע לבירה הארגנטינאית למפגש עם המנהיגות היהודית במקום, שם בירך את אלשטיין ודנקנר ואמר שישנה הבטחה אלוקית כי כספם של המשקיעים בארץ ישראל יוכפל וישולש.

כזכור, בתחילת החודש ארגן הרב פינטו מסע לבולגריה לציון יום פטירתו של רבי אליעזר פאפו, בעל ה"פלא יועץ". תחת סידורי ביטחון קפדניים, יצאה רכבת אווירית ובה למעלה מ-1,500 מתפללים לעיר סיליסטרא הבולגרית. בין המתפללים הייתה משלחת של יהודים מארגנטינה שהגיעה במיוחד למסע, ביניהם היה גם אלשטיין.

לאחר התפילה בקברו של ה"פלא יועץ", נפגש אלשטיין עם הרב פינטו. בפגישה דיבר איתו הרב פינטו על החשיבות שיש בימים אלו לחזק את הכלכלה הישראלית, ועודד אותו לבחון אפשרויות השקעה בישראל. בעקבות השיחה עם הרב פינטו החליט אלשטיין להגיע לארץ ולהיפגש עם נוחי דנקנר כדי לקדם אפשרות של כניסה שלו להשקעה בחברת גנדן.

הרב יאשיהו פינטו אמר לאלשטיין: "חשוב מאוד לחזק את הכלכלה בישראל ולהבטיח את פרנסתם של עשרות אלפי יהודים ולדאוג שגם כל אלו שהשקיעו דרך הביטוחים, הפנסיה ושהלוו כסף לחברות - הם לא יפגעו ויזכו לראות את כספם בחזרה. המשבר הכלכלי בעולם נותן את אותותיו גם בישראל וצריך לפעול לערבות הדדית בין כל יהודי העולם בארץ ישראל ובתפוצות כדי שלא תפגע פרנסתם של יהודים בכל מקום שהוא".

במהלך דברים שנשא בסוף השבוע הרב פינטו בכנס המנהיגות היהודית בארגנטינה, שהתקיים במלון אלויאר בבואנוס איירס, ציין הרב כי "זה הזמן שבו יהדות העולם צריכה לגלות אחריות וערבות לעם היושב בציון". הרב פנה בקריאה למנהיגות המקומית להקדיש את תפילות יום הכיפורים לטובת עם ישראל המתמודד עם מצב בטחוני וכלכלי לא פשוט. "אנו בטוחים שהקב"ה יציל את העם בישראל ולא ישפך דמו של יהודי אחד" סיכם הרב.