רומני בביקורו בישראל
רומני בביקורו בישראלפלאש 90

ראשי קונגרס הרבנים "פיקוח נפש" שלחו היום (ראשון) איגרת ברכה מיוחדת למועמד לנשיאות ארה"ב, מיט רומני, בה הודו לו בחום על שהיטיב להביע בבהירות את דעת ההלכה בנושא שטחי ארץ ישראל.

במהלך ביקורו האחרון של רומני בישראל, קיבל מר רומני לידיו את פסק ההלכה עליו חתומים 350 רבני ישראל. בפסק ההלכה, המבוסס על שלחן ערוך סימן שכ"ט, פוסקים הרבנים כי כל מו"מ על נסיגה ישראלית לא תביא לעולם שלום אלא רק תגביר את סכנת שפיכות הדמים, ח"ו.

לפני כשבוע אמר רומני כי "לפלסטינים אין כל עניין להגיע לשלום .. הם מחויבים להשמדת ישראל ... הרעיון של ללחוץ על הישראלים לוותר על משהו כדי לגרום לפלסטינים לפעול, זהו הרעיון הכי גרוע בעולם .. יש שיגידו, בוא ניתן לפלסטינים את הגדה המערבית ונקבל ביטחון, ונקים מדינה עבור הפלסטינים .. אבל הגבול בין ישראל והגדה המערבית הוא ממש ליד תל אביב, שהיא הבירה הכלכלית והתעשייתית – מרכז ישראל ... וכמובן שהאיראנים ירצו לעשות בדיוק את מה שהם עשו בלבנון ואת מה שעשו ליד עזה – הם ירצו להעביר טילים ותחמושת לגדה המערבית כדי לאיים על ישראל".

בעקבות דבריו של רומני כתבו הרבנים "דבריך מבטאים גישה ריאלית שמדינה פלסטינית תפגע באינטרסים של ארה"ב כמו בישראל. זוהי ראיה אמיתית ומפוכחת המסירה סוף סוף את מסך העשן מעל השלום המדומה שברעיון שתי מדינות. דברים אלו נפסקו בתורת ישראל הנצחית והוכיחו את נכונותם, לצערנו, שוב ושוב בעשרות השנים האחרונות".

"בימים אלו בהם בורא העולם יושב ודן כל באי עולם", כותבים הרבנים, "בודאי יעמדו לך דבריך החשובים, להיכתב ולהיחתם לשפע ברכה והצלחה בכל מעשי ידיך".